در دیدار هیات رئیسه دانشگاه وفرماندار ویژه کاشان عنوان شد: آموزش عالی موتور محرکه توسعه است

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۰ کد : ۹۲۵۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۱۳۷

رییس دانشگاه کاشان گفت: آموزش عالی موتور محرکه  و محور همه شاخص های توسعه است.

دکتر عباس زراعت در دیدار با فرماندار کاشان، گزارشی از فعالیت ها و افتخارات دانشگاه را ارایه کرد و افزود: دانشگاه کاشان در راستای رسالت های اجتماعی آمادگی دارد برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه اقدام کند.

وی به تشکیل شورای پژوهش و فناوری شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این شورا  می تواند اتاق فکر  برای شهر و مدیریت شهری باشد.

دکتر زراعت یکی از اولویت های مهم در برنامه راهبردی سند چشم انداز دانشگاه  کاشان را جامعه محوری عنوان کرد و افزود: سعی داریم تا با برنامه های مختلف ارتباط دانشگاه با مردم و جامعه را ارتقاء بخشیم و بتوانیم نیازها و مشکلات را شناسایی و راهکارهای علمی ارایه کنیم.

رییس دانشگاه کاشان با ارایه گزارشی از تحولات  تاریخی و ادوار   توسعه  کاشان، و آمار  و وضعیت فعالیت بخش های  صنایع، کشاورزی و خدمات، خاطر نشان کرد:  درون گرایی و تکیه بر روش های   سنتی، از مشکلات اساسی توسعه این شهر به شمار می رود.

دکتر زراعت  دانش بنیان کردن صنایع را رمز توسعه  صنایع دانست و افزود: در حال حاضر  تنها 6درصد صنایع  کاشان دانش بنیان هستند  و  بقیه به صورت سنتی  اداره می شود.

وی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را از مشکلات جامعه بیان کرد و اظهار داشت: 32 درصد فارغ التحصیلان کاشان بیکار هستند که از میانگین کشوری بالاتر است.

دکتر زراعت به ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: سعی داریم با ایجاد این پارک،  صنایع شهر را به سمت دانش بنیان شدن حرکت دهیم .

وی وجود  310عضو هیات علمی و قریب  نه  هزار دانشجو و  200رشته – گرایش مختلف و  20دانشکده و پژو هشکده  را از پتانسیل های دانشگاه کاشان عنوان کرد و افزود: با استفاده از این ظرفیت های دانشگاه و با پتانسیل های منطقه می توان کاشان را به شهری بین المللی تبدیل کرد.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: رصدخانه کامو از مهمترین  ظرفیت های کاشان برای بین المللی شدن است که برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد  اعتبار نیاز است.

وی رصد شهاب سنگ ها، پتانسیل عظیم کویر و صنعت  اسانس را از دیگر ویژگی های منطقه عنوان کرد و افزود: با استفاده از این نعمت ها و با حمایت مسئولان می توان رشد و توسعه کاشان را شاهد بود.

فرماندار کاشان هم در این نشست کسب موفقیت های دانشگاه کاشان در نظام های ملی و بین المللی را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: تا با استفاده از شاخص های موجود این  مجموعه دانشگاهی  بتوان مشکلات و نیازهای مردم رامرتفع ساخت.

مهندس علی اکبر مرتضایی  دانشگاهها را مهمترین شاخص توسعه پایدار  عنوان کرد و افزود: باید سعی شود تا پیوند سه مثلث دانشگاه،صنعت و دولت مستحکم تر شود.

وی  نزدیک شدن به استانداردهای جهانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: پایان نامه های دانشجویان بایستی کاربردی و در راستای رفع نیازهای مردم تعریف شود.

در این نشست معاونان دانشگاه کاشان هم نقطه نظرات خود را برای ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با جامعه ارائه کردند.

https://www.mehrnews.com/news/4485834

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان دکتر عباس زراعت آموزش عالی رئیس دانشگاه کاشان سند چشم انداز فرماندار کاشان ارتباط با صنعت ارتباط دانشگاه با جامعه


نظر شما :