حضور رئیس دانشگاه کاشان در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری

۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۴ کد : ۲۳۲۱۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۴

اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با موضوع نظام ارتقای بهره‌وری آموزش عالی از ۴ تا ۶ بهمن ماه در دانشگاه فردوسی مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام  برگزار شد.
در این اجلاس علاوه بر  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونین و مدیران ستادی وزارت عتف، مهمانانی از جمله رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها، رییس سازمان بهره وری، قائم مقام بنیاد نخبگان، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی رئیس جمهور حضور داشتند و دیداری هم با تولیت آستان قدس رضوی در تالار آیینه حرم امام رضا علیه السلام انجام شد.
در این جلسه موضوعات مختلف علم و فناوری در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارکهای علم و فناوری در پنل‌های تخصصی بحث و بررسی شد.

بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیات علنی، آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی، فرصت‌های برنامه هفتم توسعه برای آموزش عالی کشور، نکات مهم ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، چگونگی تامین هزینه‌های  تغذیه دانشجویی، راه کارهای ارتقای بهره‌‌وری و تحول در تمام بخش‌های مختلف آموزش عالی، توجه به دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان بین الملل، راهکارهای ساخت خوابگاه  دانشجویی متاهلی، استفاده از ظرفیت مولدسازی، قابلیت‌های  قانون جهش تولید دانش بنیان برای جذب گرنت تحقیقاتی، حمایت بیشتر از  فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی، توجه به فرهنگ نوآوری، برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت و حضور پرشور دانشگاهیان در انتخابات، ضرورت پیاده سازی آمایش سرزمین و افزایش مهارت‌آموزی در آموزش و استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین  بخشی از مطالب مطرح شده در این اجلاس بود.
تبادل تجربه های موفق روسای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری و انتقال چالش‌های موجود به حوزه ستادی وزارت علوم هم از نتایج گفتگوها و دیدارهای جانبی این اجلاس بود.
لازم به ذکر است از زمان ایجاد و استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان،  علاوه بر رییس دانشگاه کاشان از رییس پارک هم برای شرکت در اجلاس دعوت بعمل آمده و خوشبختانه بدین ترتیب دو نماینده از دانشگاه کاشان در جلسات اجلاس حضور دارند.

کلید واژه ها: اجلاس دانشگاه دانشگاه کاشان فناوری علم فناوری علم آموزش آموزش عالی علمی


( ۱ )

نظر شما :