کسب رتبه نخست کشوری و رتبه ۱۲۶ جهانی دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی گرین متریک

۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۶ کد : ۲۳۱۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۷

رئیس دانشگاه کاشان در جمع خبرنگاران  با عرض تسلیت شهادت جمعی از زائران شهید سلیمانی  و محکومیت اقدام حادثه تروریستی کرمان، به 16 دی روز شهدای دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشگاه کاشان 23 شهید را در دوران دفاع مقدس و اخیرا هم یک دانشجوی بین الملل دانشگاه و جمعا ۲۴ شهید تقدیم راه اسلام کرده است.
دکتر عباس کتابی به کسب موفقیت های اخیر این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان برای نخستین بار در نظام بین المللی گرین متریک رتبه نخست را در بین همه دانشگاه های کشور و 126 را در بین دانشگاه های جهان کسب کرد که این افتخار بزرگی برای  دانشگاه است.
وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جز اهداف کمی این است که در پایان برنامه 20 دانشگاه کشور رتبه بین المللی زیر 500 را کسب کنند، خاطر نشان کرد:  دانشگاه کاشان توانست زودتر از موعد مقرر به این افتخار نائل شود.

اخذ سند تک برگ مالکیت زمین پژوهشکده اسانس قمصر
رئیس دانشگاه کاشان همچنین به اخذ سند تک برگ مالکیت زمین پژوهشکده اسانس قمصر اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های متعدد در دوسال کذشته، خوشبختانه برای 33هکتار از اراضی دانشگاه کاشان واقع در شهر قمصر که تحت عنوان پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان فعالیت می‌کند بعد از حدود سی‌سال تثبیت مالکیت شد و سند تک برگی آن  اخذ شد.
 وی با بیان اینکه این سند به نام دولت جمهوری اسلامی و بهره برداری دانشگاه کاشان بوده و این فضا در آینده به عنوان پایگاه علم و فناوری برای منطقه قمصر ماندگار خواهد بود،  خاطر نشان کرد:  با اخذ این سند مالکیت، از این به بعد برنامه های توسعه ای، آموزشی و فناوری و نوآوری  در این پژوهشکده با قوت  بیشتری پیگیری و انجام خواهد شد که تاثیر بسزایی  در رشد و توسعه منطقه قمصر خواهد داشت.

کسب رتبه عالی پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان
دکتر کتابی همچنین به  کسب رتبه عالی پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: با استقلال این پارک از سال  1401 توانسته با شرکت های فعال و پویا، فعالیت های خوبی را برای منطقه کاشان  و کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه  این پارک تنها پارک دانشگاهی استان اصفهان  و ششمین  پارک دانشگاه های جامع کشور است، خاطر نشان کرد: در این پارک بیش از 30 شرکت مستقر هستند که در آخرین گزارش وزارت علوم رتبه پارک علم و فناوری به لحاظ عملکرد مدیریتی و فعالتی های شرکت های مستقر در پارک، عالی و امتیاز 162 را کسب کرده است.
وی تولید محصول دانش بنیان را از جمله فعالیت‌های شرکت‌های مستقر در پارک عنوان کرد و افزود: این شرکت‌های خلاق و نوآور و با تولید محصولات با کیفیت، صرفه جویی ارزی بسیار زیادی دارند.
رئیس دانشگاه کاشان افزود: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی آی اس سی (isc)  نیز به لحاظ فناوری و نوآوری رتبه  ۱۰ را در بین دانشگاه های جامع کشور کسب کرده است که نسبت به رتبه قبلی رشد بسیار خوبی داشته است.
وی با بیان اینکه ایران در حوزه تولید علم رتبه 15 دنیا و در حوزه فناوری و نوآوری 54 را دارد، خاطر نشان کرد:  در کنار تولید علم، بایستی فناوری و نوآوری را توسعه داد که توسعه فعالیتهای پارک علم و فناوری میتواند به تحقق  این امر کمک نماید.

اجرای بیش از 220 برنامه در هفته پژوهش دانشگاه کاشان
رئیس دانشگاه کاشان همچنین به بیش از 220برنامه در هفته پژوهش امسال اشاره کرد و گفت: جامع ترین و کامل ترین برنامه هفته پژوهش در این دانشگاه برگزار شد که با برگزاری نشست های علمی با عنوان حل نظام مسایل منطقه و میزگردهای تخصصی و برگزاری نمایشگاه صنعت  توانست ارتباط خوبی را با جامعه و صنعت برقرار و فضای با نشاط علمی خوبی بین اساتید و پژوهشگران درسطح ملی و بین المللی فراهم نماید.
دکتر کتابی به تجلیل بیش از 200 استاد و دانشجوی نمونه آموزشی و پژوهشی در هفته پژوهش و فناوری در این دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری همچنین یک استاد و یک دانشجوی این دانشگاه به عنوان پژوهشگران برتر استان اصفهان معرفی شدند.
رئیس دانشگاه کاشان برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی، برگزاری جلسلت مهدویت و نهج البلاغه و قرآن با حضور نماینده  ولی فقیه و امام جمعه کاشان از  جمله برنامه های فرهنگی دانشگاه عنوان کرد.
دکتر کتابی به نقش و حضور چشمگیر خیرین در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: خیرین علاوه بر مشارکت در پروژه های عمرانی، دانشجویان برتر را بورسیه تحصیلی می کنند تا بتوانند با فراغت بیشتر به تحصیل ادامه دهند.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه فناوری دانشگاه دانشگاه کاشان دانشگاه اشاره کاشان رئیس دانشگاه کاشان پارک پارک علم پارک علم فناوری


( ۱ )

نظر شما :