اعطای جایزه تحصیلی به بیش از ۱۷۰ دانشجوی دانشگاه های منطقه کاشان

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۰:۱۵ کد : ۲۲۷۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۳۸

در آیین جشن بورسیه دانشگاه کاشان، جایزه تحصیلی به ۱۷۰ دانشجوی دانشگاه های منطقه کاشان با حضور خیرین در تالار علامه فیض دانشگاه  کاشان اعطا شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این آیین از حمایت های خیرین در توسعه  علمی آموزشی و پژوهشی این دانشگاه قدردانی کرد و گفت:  در دانشگاه کاشان بیش از ۹ هزار دانشجو  و بیش از ۳۲۰ عضو هیات علمی به فعالیت آموزشی و پژوهشی مشغول هستند.
دکتر عباس کتابی  به افتخارات دانشگاه کاشان در نظام های مختلف بین المللی اشاره کرد و افزود:  دانشگاه کاشان در نظام بین المللی تایمز ۲۰۲۳ رتبه نخست را در بین دانشگاه های جامع کشور کسب کرده است و به لحاظ کیفیت و بهروری در حوزه پژوهش  جایگاه ممتازی دارد.
وی یکی از شاخص های موفقیت دانشگاه کاشان را نیروی انسانی توانمند اعم از استادان و دانشجویان و کارکنان عنوان کرد و اظهار داشت:  امسال ۲۸ استاد و دانشجوی تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در ردیف دانشمندان دو درصد برتر در استناد جهان  قرار گرفته اند که به لحاظ سرانه  دانشمندان برتر،  دانشگاه کاشان  رتبه دوم را  بین دانشگاههای جامع کشور را دارد.
رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام پایگاه استنادی ای اس ای نیز ۸ نفر از اساتید محقق این دانشگاه جز دانشمندان یک درصد برتر  جهان قرار گرفتند.
دکتر کتابی  به پذیرش یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین بار حدود ۱۵۰ دانشجو به صورت بورسیه صنعت، دانشگاه فرهنگیان و سایپا پذیرفته شدند.
رئیس دانشگاه کاشان  چشم انداز این دانشگاه را جامعه محور، کارآفرین و حکمت بنیان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: دانشگاهی حکمت بنیان است که علاوه بر  تحصیل و فراگیری علم و دانش، تعقل و قدرت تحلیل و همچنین اخلاق و فضائل انسانی را مورد توجه داشته باشد و بدنبال علم نافع باشد.
 دکتر کتابی  ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید به آینده در بین دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با گام های مثبتی که خیرین گرانقدر در اعطای بورسیه تحصیلی دانشجویان برداشته اند امید است تا این امر، انگیزه را در بین دانشجویان ارتقا دهد.
وی از مجموعه دانشگاه کاشان  به عنوان یک خانواده بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: دانشگاه کاشان در حوزه های مختلف پژوهشی، کار آفرینی و فناوری پیشتاز بوده و رتبه نخست خیرین را در بین دانشگاه های کشور دارد و  امیدواریم تا با حمایت های بیشتر خیرین ارجمند، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر این دانشگاه و منطقه فرهنگی کاشان باشیم.

‌مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان نیز در این آئین حمایت های خیرین را قابل تقدیر دانست و گفت:  یکی از اولویت های مهم این دانشگاه ارتباط با مردم و جامعه و حل مسائل و نیازهای مردم  است.
علیمحمد الماسی به فعالیت های خیرین در زمینه های مختلف علمی، فناوری و پژوهشی اشاره کرد و افزود: جوانان امید آینده این کشور هستند  که بایستی با تلاش و کوشش و با تفکر  و تعقل، شبکه ای از عقل، معرفت، ایمان، اخلاق و معنویت را ایجاد کنند.
وی  با بیان اینکه همه جوانان امانت الهی  هستند توجه به نیازها و حل مشکلات جوانان را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد تا با حمایت های هر چه بیشتر خیرین ارجمند بتوان دغدغه دانشجویان و نیازهای آنها را  مرتفع سازیم.
در این آئین از ۱۷7 دانشجوی ممتاز دانشگاه های کاشان، علوم پزشکی، پیام نور و علمی کاربردی کاشان و آران و بیدگل و خیرین تجلیل شد.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان رئیس دانشگاه کاشان خیرین دانشجوی دانشجویان کتابی


( ۱۷ )

نظر شما :