با حضور: معاون آموزشی وزارت علوم انجام شد؛

آئین تجلیل از اساتید سرآمد و نمونه آموزشی و دانشجویان رتبه برتر دانشگاه کاشان

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۲:۴۲ کد : ۲۳۷۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۸۵

با حضور دکتر قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آئین تجلیل از اساتید سرآمد  و نمونه آموزشی و دانشجویان رتبه برتر دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این آئین با عرض تبریک به اساتید سرآمد و نمونه آموزشی این دانشگاه افزود:  تمام افتخارات دانشگاه کاشان مرهون زحمات شما اساتید عزیز و دانشجویان محقق و یاوران علمی پرتلاش است.
دکتر عباس کتابی با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان امسال ۵۰ ساله شده است افزود: این دانشگاه توانسته در این نیم قرن خدمات ارزشمندی در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به جامعه علمی ملی و بین المللی ارائه دهد.
وی از جمله فعالیت های این دو سال اخیر را تحول مدیریتی انتخاب بانوان برای مدیریت، انتخاب مدیران جوان، استفاده از ایثارگران درمدیریت دانشگاه، انتخاب رؤسای پژوهشکده ها بافراخوان عمومی واخذبرنامه عنوان و خاطر نشان کرد: ایجاد پارک علم و فناوری، ایجاد دبیرخانه هیات امنا، تفکیک معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، ایجاد معاونت برنامه ریزی، تحول دیجیتال و نظارت راهبردی، ایجاد دانشکده مدیریت و کارآفرینی، اخذ مجوز دانشکده فناوریهای نوین و راهبردی و اخذ مجوز ۴ دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر، فیزیک و ریاضی از دیگر فعالیت های انجام شده در این مدت بوده است.
دکتر کتابی  تاکید کرد:  تغییر ماموریت پژوهشکده انرژی به پژوهشکده آب، انرژی و محیط زیست، ایجاد پردیس بین الملل، ایجاد مرکز آزفا، ایجاد مدیریت ارتباط با جامعه، ایجاد مدیریت کتابخانه مرکزی و تامین مدارک علمی، ایجاد مدرسه اشتغال، راه اندازی کرسی های نظریه پردازی شورای انقلاب فرهنگی  همچنین طی این دو سال انجام شده است.
رئیس دانشگاه کاشان به ایجاد تحول در ساختار این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در راستای این اقدام، شورای برنامه ریزی و تحول آموزشی، معاونت فرهنگی-دانشجویی در دانشکده ها، شورای رفاهی، سازمان سرمایه گذاری و توسعه، پیگیری ایجاد صندوق پژوهش و فناوری منطقه کاشان و راه اندازی گروه آموزشی هوش مصنوعی در دانشگاه ایجاد شده است.
وی نشست با اساتید، کارکنان، دانشجویان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: همجنین به مناسبت های مختلف از اساتید، دانشجویان و کارمندان نمونه تجلیل شده و به دانشجویان برتر رشته های کارشناسی توسط خیرین بورس تحصیلی اعطا می شود.
وی خبه جذب اعضای هیئت علمی جوان  اشاره و خاطر نشان کرد: طی این دو سال 25 عضو هیات علمی جدید جذب شده است.
رئیس دانشگاه کاشان پذیرش دانشجوی بورس صنعت را از دیگر اقدامات انجام شده این دانشگاه ذکر کرد و افزود: امسال 10 دانشجوی دکترای استاد محور نیز در این دانشگاه پذیرش شدند.
وی به تشکیل شورای بازنگری دروس اشاره کرد  و یادآور شد:  در سال تحصیلی جدید  6 رشته جدید کارشناسی و کارشناسی ارشد  به مجموعه رشته های این دانشگاه افزوده شد.
دکتر کتابی کیفی سازی آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: 168 پایه ی تشویقی به اعضای هیأت علمی دانشگاه کاشان بر اساس دستورالعمل جدید اعطا شد.
وی انتخاب دکتر صلواتی ودکتر محسن نیازی به عنوان عضو هیأت علمی نمونه کشوری و سرآمد آموزشی و  کسب مدال برنز دانشجوی علوم ریاضی دانشگاه کاشان در مسابقات بین المللی ریاضی 2023 بلغارستان  وکسب دو مدال برنز  و نقره توسط دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی  1403دانشجویی ایران و کسب مقام اول رشته بافت  و مقام دوم رشته رنگرزی دانشجویان دانشگاه کاشان در پانزدهمین المپیاد فرش دستباف کشور، کسب رتبه اول دانشگاه کاشان در مسابقه انتخاب پایان نامه ها و رساله های برتر دانشجویی انجمن شبکه های هوشمند انرژی ایران، کسب رتبه اول تیم دانشجویی دانشگاه کاشان در هفتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  دریافت جایزه  فرهنگی البرز توسط دانشجوی دکترای دانشگاه کاشان را از جمله افتخارات دانشگاه کاشان از سال گذشته تاکنون برشمرد.
دکتر کتابی خارج شدن دانشگاه از لیست سیاه کشور عراق که متاسفانه در دوره مدیریت قبلی اتفاق افتاده بود را از مهمترین اقدامات عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 1200 دانشجوی عراقی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی ایجاد خانه خلاق علوم انسانی و اجتماعی و مرکز نوآوری علوم انسانی، اخذ اعتبارنامه کمیته و کد اخلاق دانشگاه، اصلاح دستورالعمل ها و شیوه نامه های پژوهشی را ازدیگر فعالیت های انجام شده ذکر کرد.

رئیس دانشگاه کاشان به کسب رتبه اول در میان دانشگاه های کشور  در نظام رتبه بندی بین المللی گرین متریک،  کسب رتبه اول  در میان دانشگاه های جامع  کشور بر اساس شاخص متوسط ضریب تأثیر، کسب رتبه دوم در میان دانشگاه های جامع کشور بر اساس شاخص مجموع مقالات به هیأت علمی در میان دانشگاه های جامع  کشور در نظام رتبه بندی ISC در سال 2023 اشاره کردو افزود:  همچنین دانشگاه کاشان  در حوزه فناوری و نوآوری در بین دانشگاههای جامع کشور 14 پله صعود کرده و رتبه ۱۰ را بین دانشگاههای جامع کسب نمود و در نظام رتبه بندی تایمز نیز  رتبه چهارم در میان دانشگاه های جامع کشور، و در انتشار با کیفیت ترین مقالات در بین دانشگاه های جامع رتبه اول را کسب کرد.
در این نشست دکتر زاهدی فر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان نیز گزارشی از انتخاب اساتید نمونه را ارائه کرد و چند تن از اساتید نمونه آموزشی نیز به نمایندگی از دیگر اساتید مطالبی را ارائه کردند.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: دانشگاه میان دانشگاه رئیس دانشگاه رتبه میان دانشگاه کسب رتبه میان دانشگاه دانشگاه کاشان دانشگاه جامع دانشگاه جامع کشور کاشان رئیس دانشگاه کاشان


( ۴ )

نظر شما :