یادداشت رییس دانشگاه کاشان در خصوص روز ملی تکریم خیرین

۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۲ کد : ۲۳۵۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۷۱
یادداشت رییس دانشگاه کاشان در خصوص روز ملی تکریم خیرین

پانزدهم رمضان روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) است و به میمنت سالروز ولادت کریم اهل بیت، در تقویم کشورمان این روز به‌نام روز ملی اکرام و تکریم خیرین نامگذاری شده است.
دانشگاه کاشان این افتخار را داشته است که برای توسعه علم و فناوری از ظرفیت مردم و خیرین استفاده نماید. ستاد خیرین دانشگاه کاشان در سال ۱۳۸۷ تشکیل و فعال شد و این نهال با برکت اکنون تبدیل به شجره طیبه در وزارت علوم و همه دانشگاههای کشور شده است. خیرین نیک اندیش و بلند همتی که نیت پاک خود را در مقدس ترین و ارزشمند ترین جایگاه، یعنی دانشگاهها، و برای رشد و بالندگی مستعدترین و موثرترین نیروهای انسانی جامعه، یعنی اساتید و دانشجویان به بروز و ظهور رساندند. علم و فناوری در تمام جوامع بشری عامل اصلی اقتدار و افتخار است و استفاده از ظرفیت واقفین و خیرین در همه کشورها از جمله کشورهای پیشرفته همواره مورد توجه بوده و با کیفیت ترین  و معتبرترین دانشگاههای دنیا مانند استنفورد، ام آی تی MIT و... بصورت قابل توجه و تامل از ظرفیت وقف، اهدا و کمکهای مردمی استفاده مینمایند.
در کشور عزیزمان که بهره‌مند از فرهنگ بالای اسلامی و ایرانی است، هنوز از ظرفیت و استعداد وقف، اهدا و کمکهای مردمی و خیرین بطور کامل برای ارتقای جایگاه علم، فناوری، نوآوری و کارآفرینی استفاده نشده است که نیازمند تبیین بیشتر این موضوع است.
 دانشگاه کاشان در چند سال اخیر در حوزه فعالیت خیرین و حامیان دانشگاهی، رتبه برتر را بین دانشگاه های کشور کسب نموده و قطعا این حمایت مادی، معنوی و فکری خیرین مسیر رشد و بالندگی دانشگاه را برای تأثیرگذاری و افتخارآفرینی بیشتر هموارتر خواهد نمود.
اینجانب به نمایندگی خانواده بزرگ دانشگاه کاشان وظیفه دارم  از مدیرعامل محترم و اعضای هیأت مدیره و هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه کاشان و بویژه  از تک تک خیرین ارجمند و گرامی دانشگاه تقدیر و تشکر نموده و از درگاه الهی سلامتی، سعادتمندی و بهروزی ایشان را طلب نمایم.

بدین رَواقِ زَبَرجَد نوشته‌اند به زر
که جز نِکوییِ اهلِ کرم نخواهد ماند

 

 

دکتر عباس کتابی

رییس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان خیرین کاشان ظرفیت کشور فناوری علم فناوری


( ۲ )

نظر شما :