معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم:

دانشگاه کاشان پیشرو علم و فناوری در بین دانشگاه های کشور است

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۵۱ کد : ۲۳۰۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۹۱

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  گفت: دانشگاه کاشان از دانشگاه های پیشرو در حوزه علم و فناوری است.
دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد در آئین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران برتر و دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان افزود:  امروز جایگاه دانشگاه کاشان در چند سال اخیر در مقایسه با دانشگاه های دیگر جایگاه ویژه ای دارد  و قابل تقدیر است.
وی افتخارات و فعالیت های دانشگاه کاشان و تلاش های دکتر کتابی مدیریت دانشگاه در دو سال اخیر را ستودنی دانست و خاطر نشان کرد:  امید است همانگونه که دانشگاه کاشان در حرکت علمی و فناوری پیشرو است بتواند در حوزه فناوری و کارآفرینی نیز پیشرو باشد.
دکتر محمدعلی نژاد  تعداد پارک های علم و فناوری در کشور را 54 پارک عنوان کرد و افزود: حدود۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد فناور و 9300 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که ۱۱۳ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در این پارک ها مشغول به فعالیت هستند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم  تلاش و همت جوانان  ایران در حوزه علم و فناوری  را قابل تقدیر دانست و خاطر نشان کرد: جوانان ایران تک تک آجرهای  تحقق  فناوری  را در صنایع مختلف ساخته اند و راه خلق دانش فناوری را  پیدا کرده اند.
وی با بیان اینکه  بسیاری از کشورها  در حوزه های علم و فناوری احساس وابستگی به کشور ایران دارند، افزود: با درایت حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، امروز خوشبختانه  ایران در جایی قرار گرفته و مسیری طراحی کرده که  در حوزه علم و فناوری به استقلال رسیده است.
دکتر محمدعلی نژاد با اشاره به اینکه امروز کشور ایران به لحاظ حوزه علمی جایگاه 15 را دارد افزود: ایران حدود 78 هزار انتشار علمی بین المللی و 50 هزار نیز مربوط به آی اس سی دارد و نسبت به دیگر کشورها این تعداد اثر علمی قابل قیاس نیست.
وی  با بیان اینکه امروز  دانشگاه ها در کنار تولید و انتشار مقالات و تربیت نیروی انسانی، بایددر حل مسایل کشور  پیشرو باشند، افزود: تمام هدف ما سیاست گذاری نیازها و حل مسایل کشور است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه ایران در حوزه نوآوری نیز در منطقه آسیایی برتر است، افزود: بایستی سعی شود تا دانشجویان به سمت  پایان نامه های کاربردی هدایت و حمایت شوند.
دکتر محمدعلی نژاد حمایت از پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان  و هدایت پایان نامه و تجاری سازی را از جمله برنامه های این معاونت عنوان کرد و افزود: با توجه به  دغدغه جدی در حوزه ایجاد پارک علم و فناوری و فارغ التحصیلان علوم انسانی، دبیرخانه ملی نوآوری و فناوری های علوم انسانی در پارک علم و فناوری استان قم ایجاد شده است تا فارغ التحصیلان علوم انسانی بتوانند در افق پیشرو با استفاده از ظرفیت هایی که در منطقه خود دارند، فرصت های نوآورانه را در حوزه علوم انسانی ایجاد کنند.
وی توسعه اقتصاد دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان نیز آمادگی داشته باشد یکی از زنجیره های دانش را می تواند دردست بگیرد و تا حلقه های ناقص را تکمیل کنند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم به ماده 5 قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد و افزود:  این انتظار وجود دارد تا پایان‌نامه دانشجویی با راهنمایی و مشاوره درست بتواند در مسیر ایجاد کسب و کار فناورانه قرار بگیرد.

کلید واژه ها: فناوری علم فناوری پارک علم فناوری معاون فناوری حوزه علم فناوری فناوری نوآوری فناوری نوآوری وزارت علوم فناوری نوآوری وزارت دانشگاه دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :