سرمایه گذاری دانش بنیان نقش مهمی در تحقق تولید دانش بنیان و نگه داشت دانش آموختگان دانشگاهی دارند

۱۱ مهر ۱۴۰۲ | ۰۱:۰۰ کد : ۲۲۴۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۸۳

رئیس دانشگاه کاشان گفت: سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری بهترین نوع سرمایه گذاریست و برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و نگه داشت دانش آموختگان دانشگاهی نقش بسزایی دارند.
دکتر عباس کتابی در جمع سرمایه گذاران  شرکت اسنوا ونچرز  به قابلیت ها و ظرفیت های کاشان در ابعاد مختلف علمی، صنعتی و کارآفرینی اشاره کرد و افزود پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان نیز یکی از ظرفیت های مناسب کاشان برای جذب سرمایه گذاران   و توسعه شرکت های دانش بنیان است.
دکتر کتابی دانشگاه کاشان  را یکی از دانشگاه های  جامع ومطرح و حائز رتبه های بر تر در نظام های مختلف علمی و بین المللی عنوان کرد و افزود دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی تایمز  و بهره وری پژوهشی رتبه نخست را در بین دانشگاه های جامع  کشور  دارد که ظرفیت مناسبی است که سرمایه گذاران بخش خصوصی از توان علمی  اساتید و پژوهشگران جهت بهره وری و توسعه محصولات خود استفاده کنند. 
دکتر کتابی با بیان اینکه کارآفرینی و فناوری و نوآوری رمز توسعه یافتگی  است، از اعلام آمادگی دانشگاه کاشان برای تشکیل کنسرسیوم و انعقاد تفاهم نامه چند جانبه با  صندوق سرمایه گذاری  اسنوا ونچرز برای ایجاد آزمایشگاه مرجع هوای پاک در دانشگاه خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا  با حمایت هر چه بیشتر بخش خصوصی، تحقق اقتصاد دانش بنیان و اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی  را شاهد باشیم. 
در این نشست  گروه انتخاب و رئیس صندوق سرمایه گذاری استوا ونچرز از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری  بازدید و همکاری هر چه بیشتر با پارک علم و فناوری و دانشگاه کاشان  را اعلام داشتند.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان سرمایه سرمایه گذاران دانش دانش بنیان فناوری علم فناوری پارک علم فناوری


( ۱ )

نظر شما :