انتشار شماره ۱۸ نشریه مطالعات معماری ایران

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۷۵۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۲۱

شماره هجدهم نشریه مطالعات معماری ایران دو فصلنامه علمی-پژوهشی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول مجله مطالعات معماری ایران گفت: در این شماره از مجله 12 مقاله علمی با عناوین مختلف از پژوهشگران سراسر کشور ارائه شده است.

دکتر علی عمرانی پور افزود: بهبود کارآیی شیوه آموزش تاریخ معماری، خوانش منظر شهراشرف‌البلاد در دورۀ صفوی و نسبت آن با مجموعه باغ‌های صفوی، بناهای تاریخی به مثابۀ مدرسه طراحی معماری: فهم رابطۀ استادکاران معمار معاصر اصفهان با بناهای تاریخی شهر، شناسایی گونه‌های سقف‌های تیر چوبی تخت در خانه‌های تاریخی شیراز، قدمگاه امام علی(ع)؛ در جستجوی تربت‌خانۀ ایلخانی کاشان، تبیین کیفیت مناظر صوتی سراهای بازار تبریز بر اساس ارزیابی‌های عینی و ذهنی و سیر تحول ابنیۀ هم‌جوار با میدان ارگ اراک، از زمان ساخت در عصر قاجار تا به امروز از جمله موضوعات ارائه شده در این شماره از نشریه است.

وی  ارتقا سطح ادراک عمومی معماری با استفاده از آموزش معماری به نوجوانان (مطالعه موردی: یک تجربه آموزشی کوتاه مدت در دبیرستان های دامغان)، خاستگاه و تحول نقش‌مایۀ شاخ فراوانی (کورنوکوپیا) در هنر و معماری عصر قاجار، معرفت ضمنی و گونه‌های آن در معماری بر اساس اندیشۀ هری کالینز، بازخوانی نقشۀ تاریخی نهر انتقال آب کرج، معانی لفظ معماری: جستجویی با اتکا بر آموزه‌های مبحث الفاظ علم اصول فقه را از دیگر مقاله های ارائه شده در این شماره از نشریه عنوان کرد.

"مطالعات معماری ایران" دوفصلنامه علمی ـ ‌پژوهشی دانشگاه کاشان است که در زمینه "پژوهش‌های نظری معماری ایرانی" با هدف حمایت از پژوهش‌های حوزه معماری ایران، شناسایی و نشر اهم نتایج آنها در حوزه‌های مختلف معماری منتشر می‌شود.

  این نشریه حاصل همکاری مشترک علمی دانشگاه کاشان با دانشکده معماری دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه شهید رجایی و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی است.

  نشریه مطالعات معماری ایران در گوگل اسکالر، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags.ir)، پرتال جامع علوم انسانی (ensani.ir)، بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran.com)، سیویلیکا (civilica.com)، نمایه می‌شود.

این نشریه به مدیر مسئولی دکتر علی عمرانی پور و سردبیری دکتر غلامحسین معماریان منتشر می شود.

کلید واژه ها: مطالعات معماری ایران نشریه علمی پژوهشی دانشگاه کاشان دانشکده معماری و هنر


( ۲ )

نظر شما :