انتشار شماره چهاردهم نشریه مطالعات معماری ایران

۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۱ کد : ۹۷۱۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۵۲۵

شماره چهاردهم نشریه "مطالعات معماری ایران" دو فصلنامه علمی- پژوهشی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول این مجله علمی گفت: در این شماره از نشریه  هشت مقاله علمی از  محققان و پژوهشگران برجسته کشور به چاپ رسیده است.

دکتر علی عمرانی پور افزود: الگوی تجربه فعال در آموزش معماری - تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری، بازیابی طرح و بازخوانی باغ‌های ناشناخته ایران، نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور، مطالعه و تبیین چارچوب و راهبردهای حفاظت از بازار تاریخی نراق و محدوده شهری پیرامون در این شماره از نشریه ارائه شده است.

وی ، واکاوی نسبت سازمان‌دهی فضایی شهر ری و راه‌های آن از آغاز اسلام تا پیش از حمله مغول، نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابه‌جایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکل‎گیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران، روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربه زیسته در خانه ، واکاوی سبک‌های یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعه موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) و زمینه‌گرایی در آثار معماران غیرایرانی در دوره پهلوی اول (مدرسه البرز و ایرانشهر) را از دیگر موضوع های مقالات این شماره از نشریه عنوان کرد.

"مطالعات معماری ایران" دوفصلنامه علمی ـ ‌پژوهشی دانشگاه کاشان است که در زمینه "پژوهش‌های نظری معماری ایرانی" منتشر می‌شود.

  این نشریه حاصل همکاری مشترک علمی دانشگاه کاشان با دانشکده معماری دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه شهید رجایی و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی است.

  نشریه مطالعات معماری ایران در پایگاه استنادی علوم کشورهای اسلامی(ISC)، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(SID)، پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags.ir)، پرتال جامع علوم انسانی ensani.ir)، بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran.com)، سیویلیکا(civilica.com)، نمایه می‌شود.

کلید واژه ها: مطالعات معماری ایران دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان


نظر شما :