برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان

۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۱ کد : ۲۰۸۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۴۵

نشست هم اندیشی اساتید دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان با حضور هیئت رئیسه این دانشگاه برگزار شد.
رییس دانشگاه کاشان در این نشست از فعالیت‌ها و ذوق هنری  اساتید و دانشجویان  این دانشکده در ابداع خلاقیت‌ها قدردانی کرد و گفت: خلق آثار هنری تاثیر بسزایی در ارتقاء روحیه نشاط  و شادابی دانشجویان دارد.
دکتر عباس کتابی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات مادی دانشگاه از دوره قبل مدیریتی افزود: با همت معاونت اداری مالی این دانشگاه و پیگیری های انجام شده سعی کردیم تا بخشی از پرداخت‌ها و مشکلات و شکاف‌هایی که بین اساتید کارکنان بود مرتفع شود که امید است بتوانیم در راستای رفع نیازها و مشکلات دانشکده معماری و هنر دانشگاه نیز همت گماریم.
وی خارج شدن دانشگاه از لیست سیاه عراق، ایجاد مرکز آموزش فارسی به غیرفارسی زبانان، مستقل شدن پارک علم و فناوری را از جمله فعالیت های انجام شده طی یکسال اخیر عنوان کرد و افزود: همچنین  در این مدت مجوز 4 دانشکده و پژوهشکده در راستای کیفیت بخشی امور آموزشی اخذ شد.
دکتر کتابی از ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه  به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" ایجاد این صندوق کنار پارک علم و فناوری ابزار مهم برای شرکت های دانش بنیان است.
وی کیفیت‌گرایی به جای کمی‌گرایی را از برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در پذیرش دانشجویان دوره کارشناسی و سرفصل دروس هم باید بازنگری شود.
رئیس دانشگاه کاشان تدوین شورای فرهنگی و چشم انداز دانشکده معماری و هنر را مورد تاکید قرار  داد و گفت:  بایستی سعی شود تا با استفاده از ظرفیت ها و توان علمی استادان و دانشجویان در راستای ارتقاء دانشکده بهره برد.
دکتر کتابی با اشاره به اینکه بخشی از قدرت رسانه امروز به هنر و معماری و بحث های فرهنگی روانشناسی  بر می گردد، خاطر نشان کرد: این کشور متعلق به همه است و باید حس تعلق خاطر و امید را با همفکری در بین دانشجویان ارتقاء بخشیم.

رئیس دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان در این نشست تکمیل دانشکده معماری و هنر دانشگاه را ً در راستای ارتقای این دانشکده مهم دانست و افزود: فضای کنونی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان جوابگوی نیاز فعالیت‌های هنری دانشجویان این دانشکده نیست.
دکتر محسن جاوری ارتقاء اعضای هیات علمی این دانشکده را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به نوع فعالیت های متنوع این دانشکده در رشته های فرش، صنایع دستی باستان شناسی معماری و هنر و هنرهای اسلامی کارگاه هایی با تجهیزات کامل برای این رشته ها نیاز است.
در این نشست مدیران گروه های آموزشی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان نیز مشکلات و نقطه نظرات خود را بیان کردند.
استفاده  از ظرفیت‌های علمی استادان این دانشکده  در حوزه‌های معماری، شهرسازی، برنامه‌ریزی شهری، مدیریت شهری و تعامل بیشتر استادان این دانشکده با مدیران شهری و صنایع در راستای ارتقای سطح کیفی محیط‌های شهری، ایجاد موزه تخصصی و ارائه آثار هنری دانشکده معماری و هنر این دانشگاه، مشخص شدن استراتژی‌های هنری دانشگاه و استفاده از ظرفیت خیرین در آثار هنری از جمله مباحث ارائه شده در این نشست بود.

کلید واژه ها: دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان


نظر شما :