پیام تسلیت رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۵ کد : ۲۳۷۴۴ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۳۹۴

بسم الله الرحمن الرحیم

"کونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم"
مردم را نه با گفتار (بلکه با کردار) دعوت نمایید. (امام جعفر صادق علیه السلام)

◾️بیست و پنجم شوال سالگرد شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق سلام الله علیه، رییس مذهب جعفری و برجسته‌ترین وارث علم ناب نبوی است که با زحمات بی‌وقفه خود، استمرار دین اسلام و مکتب شیعه را تضمین کرد.
امام صادق(ع) مرد علم و دانش، مرد مبارزه و مرد تشکیلات بود. محفل درس آن حضرت و میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورد، در تاریخ زندگی امامان شیعه بی‌نظیر بود و همه‌ی مفاهیم اصیل اسلام و قرآن که در گذشته تحریف شده بود را به شکل درست بیان فرمودند. امام صادق(ع) مشغول یک مبارزه‌ی دامنه‌دار و پیگیر برای ایجاد حکومت اسلامی و علوی بودند و بدین منظور تشکیلات عظیمی را به کمک مردم برای مبارزه با دستگاه بنی امیه بوجود آورده بودند.
حضرت امام صادق(ع) با تربیت بیش از هزاران شاگرد، نور فروزانی در مسیر رهروان اسلام ناب افکند و با تلاش در مسیر هدایت جامعه به سوی رستگاری و آزاد اندیشی توانست  اسلام اصیل را از زیر سایه تیره و تار حاکمیت بنی امیه و بنی عباس آشکار سازد.

اینجانب سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام صادق علیه السلام را به عموم مردم عزیز و شریف ایران اسلامی و به ویژه جامعه دانشگاهی تسلیت عرض مینمایم و از درگاه خداوند بزرگ برای همگان عاقبت به خیری و توفیق بهرمندی از معارف زلال و تابناک اهل بیت علیهم السلام و قرارگرفتن در زمره پیروان راستین آن حضرت را خواستارم.

در پایان جا دارد از خدمتگزاری صادقانه  "هیئت امام جعفر صادق (ع) اساتید و کارکنان دانشگاه کاشان" به عنوان یک تشکل مردمی و خودجوش مذهبی به جهت برگزاری مراسم و برنامه های ارزشمند فرهنگی که با استقبال و حضور پرشور خانواده بزرگ دانشگاه کاشان همراه بود، صمیمانه سپاسگزاری و قدردانی نمایم.

 دکتر عباس کتابی

رئیس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: امام حضرت امام امام صادق امام جعفر امام جعفر صادق امام صادق ع صادق جعفر صادق صادق ع حضرت


( ۲ )

نظر شما :