دانشجوی جدیدالورود دانشگاه کاشان سال تحصیلی را آغاز کردند

۱۷ مهر ۱۳۸۷ | ۱۲:۰۵ کد : ۵۴۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۷

 

 

یک هزار دانشجوی جدیدالورود دانشگاه کاشان در اردوی پیش‌دانشگاهی عصر دوشنبه سال تحصیلی 88-87 خود را طی آیینی آغاز کردند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در این آیین، ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید به دانشجویان علم را عامل حیات، عزت، تکامل و صعود انسان و پیشرفت جامعه ذکر کرد و گفت: منشأ آفرینش و پیدایش هستی علم است.

آیت‌ا... عبدالنبی نمازی استفاده درست از سرمایه خدادادی نعمت عقل و جوانی را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: توجه نداشتن به فرصت‌ها عامل سقوط انسان می‌شود.

ایشان، نظام جمهوری اسلامی را از پیشرفته‌ترین نظام‌ها بر پایة اسلام و معنویت ذکر کرد و اظهار داشت: جوانان با سلاح علم، ابتکار و خلاقیت می‌توانند همة ناباسامانی‌های جوامع بشری را سامان بخشند و نظام سیاسی و حکومت را به بهترین وجه اداره کنند.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این آیین، تلاش و کوشش را رمز موفقیت جوامع دانست و گفت: در دنیای کنونی هر توفیقی که حاصل می‌شود نتیجه آن تلاش انسانهاست.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، با اشاره به اینکه عصر کنونی عصر دانایی است و هر کس در دنیای امروز داناتر باشد ثروتمندتر است از جوانان دانشجو خواست تا با مغتنم‌شمردن فرصت‌ها در کسب مدارج بالاتر علم تلاش کنند و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند.

وی، تعیین هدف را لازمة موفقیت دانشجویان عنوان کرد و گفت: علم همراه با ایمان کسب معارف اسلامی و فضایل اخلاقی به انسان بال پرواز می‌دهد و سر منشأ تحولات می‌شود.

ایشان، کسب رتبه سه تا 10 در بین دانشگاه‌های کشور را از حیث تعداد مقالات پژوهشی و رتبة اول و دوم نانو و پذیرفته شدن 33درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه در تحصیلات تکمیلی را از شاخصه‌های دانشگاه کاشان  دانست و به دانشجویان توصیه کرد تا با استفاده از امکانات دانشگاه نقاط قوت خود را تقویت و خلاقیت و استعدادشان را بروز داده و شکوفا کنند.

 

 

رئیس دانشگاه کاشان، رعایت قوانین و مقررات آموزشی، شئونات اسلامی، احترام به اساتید و صبر را به دانشجویان توصیه کرد و حضور دانشجویان شاهد و ایثاگر در این دانشگاه را برای ایجاد فضای فداکاری،‌ ایثار و معنویت مؤثر دانست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم،‌استفاده هنرمندانه از فرصت‌ها را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: با بهره‌بردن از فرصت‌ها، سعی شود تهدیدها تبدیل به فرصت شود.

حجت‌الاسلام عباس خادمیان، مدیریت کردن فرصت‌های دانشجویی، فضای آموزشی و خوابگاهی، تحقیق و پژوهش و متوازن بودن را از دیگر موارد لازم برای دانشجویان ذکر کرد.

معاون آموزشی دانشگاه کاشان هم در این آیین، برنامه‌ریزی را گام مؤثر دانشجویان برای موفقیت و کسب مدارج بالاتر ذکر کرد و گفت: دانشجویان باید فرصت‌ها را مغتنم شمرده و مرتب سر کلاس‌ها حضور یابند.

دکتر امیرحسین رسول‌نیا افزود: رابطة دانشجویان با استاد باید رابطه دوستانه باشد و به اندرزهای اساتید احترام گذارند و سعی کنند تا همیشه نخبه و ممتاز باشند.

وی، ورود به مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور را از امتیازات نفرات اول دانشجویان ممتاز ذکر کرد و اظهار داشت: دانشجویان رتبة اول دانشجویان شبانه از پرداخت شهریه معاف و از خوابگاه‌های دانشجویی داخل دانشگاه می‌توانند استفاده کنند.

شایان ذکر است در دانشگاه کاشان نزدیک به هفت هزار دانشجو در 50 رشته و گرایش مشغول به تحصیل هستند.

 


نظر شما :