رئیس دانشگاه کاشان: حضرت زهرا(س) مجموعه‌ای از مهارت‌های زندگی برای زن مسلمان ایرانی است

۰۴ تیر ۱۳۸۷ | ۱۹:۱۵ کد : ۵۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۰۴

 

 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) کلکسیون و مجموعه‌ای از الگوپذیری مهارت‌های زندگی برای زن مسلمان ایرانی است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، روز سه‌شنبه در جشن بانوی کرامت که به مناسبت سالروز تولد حضرت فاطمه(س) در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد، حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگوی همیشه پایدار برای بانوان ذکر کرد و افزود: تمام آنچه که برای زن مسلمان ایرانی در خانه و اجتماع نیاز است در حضرت فاطمه زهرا(س) مشاهده می‌شود.

وی، به بانوان توصیه کرد تا در امر تربیت فرزندان خود از حضرت زهرا(س) که فرزندان ایشان از سرآمدان دنیا بودند الگوپذیری کنند چرا که فرزندان امروز، مدیران و متخصصان و سازندگان فردای جامعه هستند و دقت نظر در تربیت آنها ضروری است.

 

 

 

رئیس دانشگاه کاشان، توجه به آیین‌ همسرداری همچون فاطمه زهرا(س) را مورد تأکید قرار داد و گفت: نقش‌آفرینی مرد در جامعه به منزلة حضور فعال زن در محیط خانواده است و سلامت و امنیت خانواده در گرو محیطی سالم و بدون دغدغه است.

دکتر ساداتی‌نژاد، حضور در اجتماع را از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) دانست و اظهار داشت: زنان مسلمان ایران باید همچون حضرت زهرا(س) برای دفاع از اسلام در تمامی صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری فعال داشته باشند.

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و مدیر گروه مطالعات زنان هم در این آیین، حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای همه زنان و مردان عالم دانست و گفت: محوریت حضرت فاطمه زهرا(س) قطب عالم است و عنوان ام‌ابیهای آن حضرت اصل و ریشة نبوت، هدایت و انسانیت است.

 

 

 

 

 

دکتر نحله غروی نائینی، محدثه، علمیه و مرضیه را مهم‌ترین عنوان‌های حضرت زهرا(س) ذکر کرد و افزود: این بانوی بزرگوار از آنچه که خدا برایش مقدر می‌کرد راضی بود و صبر در عبادت، مصیبت و صبر در برابر معصیت از ویژگی‌های بارز ایشان و رسیدن به درجات بالا و مقاومت و پایداری بود.

 

قرائت بیاناتی راجع به احترام پدر و مادر توسط کودک خردسال (ساجده پاینده)،خطبه‌های حضرت زهرا(س) در قالب نمایش و اجرای تئاتر طنز از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

این آیین از سوی مشاور رئیس در امور بانوان دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

 

 


نظر شما :