دبیر ستاد توسعه فناوری نانو: دانشگاه کاشان خاستگاه رشد و ترویج علم نانو در کشور بوده است

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۳:۴۴ کد : ۲۳۸۵۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۴

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو  ستاد ریاست جمهوری گفت: دانشگاه کاشان خاستگاه رشد و ترویج علم نانو در کشور بوده است.
دکتر عماد احمدوند در نشست با اعضاء هیئت رئیسه و جمعی از اساتید دانشگاه کاشان با بیان اینکه ستاد نانو  مسیر ۲۲ ساله را طی کرده است افزود: در این مسیر توانمندی ها و ساختارهایی  شکل گرفته است  و ماموریت هایی برای این ستاد تعریف شده است.
وی با اشاره به توسعه فناوری نانو در کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شبکه آزمایشگاهی نانو کشور ۳۶۰ شرکت حدود یک هزار و ۷۰۰ محصول نانو مقیاس تولید کرده اند.
دبیر ستاد نانو کشور همچنین به افزایش تعداد متخصصان حوزه نانو اشاره کرد و افزود: با توجه به روند افزایش متخصصان و همچنین شرکت هایی با فناوری نانو، سیاست های و حمایت های ستاد نانو نیز باید تغییر پیدا کند.
وی حمایت از تحقیق‌های دانشگاهی را از جمله برنامه‌های ستاد نانو عنوان کرد و گفت: در طول سال‌های اخیر سطوح حمایت از این طرح‌ها متناسب با اهمیت کار و سطح توامندی افراد متفاوت می‌شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو افزود: در سال های اخیر ما به صورت عام از تحقیقات دانشگاهی حمایت می کردیم اما به مرور متناسب با اهمیت کار و توانمندی دانشجویان و اساتید این حمایت ها را انجام دادیم. 
وی خاطر نشان کرد: اگر پایان نامه های ارشد و دکتری در محدوده فعالیت ها و اولویت های صنعتی باشد حمایت ما یک و نیم برابر بیشتر از حمایت های معمول خواهد بود.
دکتر احمدوند فعالیت های پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان را خوب ارزیابی کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ در سامانه حمایت ستاد نانو از دانشگاه کاشان تاکنون ۵۷ پروپوزال تعریف شده است و ۶۵ محقق نیز از حمایت این ستاد برخوردار شده اند.
وی  با بیان اینکه این پژوهشکده در راستای حمایت های ستاد نانو بایستی بهره وری داشته باشد، خاطر نشان کرد: پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان بایستی سعی نماید تا در حوزه های مختلف کسب وکار، انرژی، محیط زیست و طرح های اولویت دار برنامه های خود را دنبال کند.
وی ماموریت گرایی و تعاملات علمی با دیگر کشور ها را مورد تاکید قرار داد.
بازدید از آزمایشگاه های مرکزی و آزمایشگاه‌های پژوهشکده علوم و فناوری نانو و نشست با اساتید نانو از دیگر برنامه های سفر یک روز دکتر احمدوند دبیر ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری به دانشگاه کاشان است.

کلید واژه ها: نانو فناوری نانو ستاد نانو حمایت ستاد نانو توسعه فناوری نانو نانو دانشگاه کاشان نانو دانشگاه نانو کشور ستاد حمایت ستاد


( ۱ )

نظر شما :