کاشت حدود ۷۰۰ اصله نهال همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در دانشگاه کاشان

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۰:۵۸ کد : ۲۱۵۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۶

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری حدود700  اصله نهال با مشارکت رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارمندان و دانشجویان در دانشگاه کاشان کاشته شد.

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان درحاشیه این مراسم، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و اهمیت استفاده‌ی درست از منابع، برای کاشت نهال ها گونه‌هایی انتخاب شده اند که سازگار با محیط و شرایط اقلیمی داشته و احتیاج به مصرف آب کمتری دارند. 

 مهندس محسن اسد زاده ، زیتون شیرین، سروکوهی، سرو شیرازی را از گونه های کاشته شده عنوان کرد و افزود: این گیاهان علاوه بر مناسب بودن با شرایط آب وهوایی کاشان، همیشه سبز نیز می باشد.

وی مجموع فضای سبز دانشگاه را حدود 43 هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر استاندارد فضای سبز دانشگاه به ازای هر دانشجو 40 متر مربع است .

رئیس دانشگاه کاشان هم در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز طبیعت و درختکاری، از فعالیتها و تلاش های همکاران  اداره  فضای سبز دانشگاه در زمینه گسترش و احیای فضای سبز  تقدیر کرد و گفت: درختکاری و  احیای فضای سبز موجب ارتقاء نشاط و  شادابی روحیه مجموعه کارکنان می شود.

دکتر عباس کتابی با اشاره به اینکه درخت موجود زنده و نشانه طبیعت و یکی از نشانه های الهی است افزود: در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی درخت اهمیت خاصی داشته و نشانه تعلق خاطر به آیندگان است همانگونه که وقتی درختی کاشته می شود میوه و ثمره آن سال های بعد به دست می آید پس باید از این موهبت الهی به درستی استفاده نماییم.

همچنین در این مراسم به منظور گرامیداشت و یادبود زنده یاد پروفسور اشرفی با حضور دختر ایشان یک اصله نهال نخل در جنب ورودی دانشکده علوم  دانشگاه کاشان کاشته شد.

آئین روز درختکاری با همکاری کانون دانشجویی همیار سلامت روان، معاونت دانشجویی، ارتباطات فرهنگی، مرکز بهداشت و مشاوره دانشجویی، مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی و روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.

 


( ۲ )

نظر شما :