برگزاری چهارمین همایش ملی دانشجویان و دانش آموختگان فرش دستباف ایران

۰۸ تیر ۱۳۹۴ | ۱۷:۵۶ کد : ۳۸۶۰ اخبار دانشگاه پژوهشکده ها
تعداد بازدید:۱۴۴۴
رئیس انجمن علمی فرش ایران، از برگزاری چهارمین همایش ملی دانشجویان و دانش آموختگان فرش دستباف ایران خبر داد.
 

رئیس انجمن علمی فرش ایران، از برگزاری چهارمین همایش ملی دانشجویان و دانش آموختگان فرش دستباف ایران خبر داد.

 دکتر امیر‌حسین چیت‌سازیان هدف از برگزاری این همایش را ایجاد فضای مناسب برای دستاوردهای علمی و هنری دانشجویان و دانش آموختگان فرش دستباف، معرفی جلوه های زیبای هنر فرش دستباف در قالب نمونه آثار هنری دانشجویان و دانش آموختگان فرش کشور و ایجاد زمینه برای تبادل اطلاعات علمی و هنری و نیز انتقال یافته‌های جدید به دانشجویان و دانش‌آموختگان ذکر کرد و افزود: این همایش پانزدهم و شانزدهم مهرماه سال جاری در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

وی بررسی جایگاه فرش دستباف در سند چشم انداز 1404، چالش های دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش، آینده پژوهی در فرش دستباف، فرش و اقتصاد مقاومتی، تجارت الکترونیک فرش دستباف، شیوه های تدریس و آموزش دانشگاهی فرش دستباف، بررسی سرفصل‌های دانشگاهی رشته فرش دستباف، شناخت تهدیدهای پیش‌روی فرش و راه‌های برطرف نمودن آن را از محورهای این همایش برشمرد و اظهار داشت: شرکت در همایش برای همه دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش با هرگرایش و در هر مقطع و هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی رسمی (دولتی وغیردولتی) آزاد است. همچنین سایر دانشجویانی که تنها یک مقطع تحصیلی آن ها، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد فرش بوده و سایر مقاطع غیر مرتبط باشد نیز مجاز به شرکت در همایش هستند.

 رئیس انجمن علمی فرش ایران، آخرین مهلت ارسال آثار و اصل مقالات را 7 شهریور 1394 ذکر کرد و افزود: نتایج داوری آثار و مقالات نیز 31 شهریور امسال اعلام می‌شود.

 دکتر چیت‌سازیان خاطر نشان کرد: علاقمندان به شرکت در همایش می‌توانند تقاضای خود را مطابق با فرم شماره یک به مدیر گروه فرش دانشگاه محل تحصیل و یا دبیرخانه همایش تحویل نمایند. همچنین می‌توانند فرم ثبت نام را کامل و به ایمیل دبیرخانه همایش ارسال فرمایند.

رئیس انجمن علمی فرش ایران، همچنین از برگزاری همایش ملی فرش دستباف خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این همایش نیز با محورهای طرح، نقش و زیبا شناسی، فناوری و مواد اولیه،مدیریت، اقتصاد و بازاریابی، پیشینه فرش خراسان جنوبی و آینده پژوهی در فرش دستباف ایران و خراسان جنوبی برگزار می شود.

دکتر چیت سازیان زمان ارسال مقالات به این همایش را هفتم شهریورماه سال جاری ذکر کرد و اظهار داشت:این همایش نیز شانزدهم مهرماه امسال در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است دانشگاه کاشان از حامیان علمی چهارمین همایش ملی دانشجویان و دانش آموختگان فرش دستباف ایران است.
 

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان فرش دستبافت انجمن علمی فرش ایران پژوهشکده فرش و معماری


نظر شما :