برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوع گل محمدی و گلاب، برای گردشگران در پژوهشکده اسانس قمصر

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰ کد : ۹۸۹۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۶۷
برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوع گل محمدی و گلاب، برای گردشگران در پژوهشکده اسانس قمصر

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر از برگزاری کارگاههای آموزشی برای گردشگران و مسافران شرکت کننده در مراسم آئین نکو داشت گل محمدی و گلاب قمصر در این پژوهشکده خبر داد.
دکتر مریم اخباری، رئیس پژوهشکده اسانس با بیان اینکه آئین نکوداشت گل محمدی و گلاب در قمصر از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه امسال همراه با برنامه های علمی -تفریحی با همکاری پژوهشکده اسانس در قمصر برگزار خواهد شد، افزود: پیرو جلسات متعددی که با همکاری دبیرخانه اتحادیه انجمنهای گیاهان دارویی ایران-بخش گل محمدی و با حضور مسئولین بخش و شهر قمصر برگزار شد، برنامه ریزی لازم جهت هدایت آئین نکوداشت گل محمدی و گلاب به سوی اجرای برنامه های علمی و آموزشی و ارتقاء فرهنگ گردشگری انجام گرفت.
به گفته دکتر مریم اخباری، برگزاری برنامه های علمی شامل کارگاه های آموزشی، بازدیدهای علمی تفریحی و ایستگاه علم و فناوری گل محمدی و فراورده های آن برای عموم گردشگران منطقه، با هدف ارتقاء کیفیت گردشگری و کمک به فرهنگ سازی عمومی انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: نظر به اهمیت و جایگاه ویژه گل محمدی در تاریخ و صنعت بومی منطقه کاشان، اینگونه اقدامات که می تواند در جذب جوانان و سایر شهروندان و هموطنان مستعد و بروز ایده های نو در این صنعت موثر باشد، لازم و ورود پژوهشکده اسانسهای طبیعی به این حوزه از رسالتهای این مجموعه محسوب می شود.

 

کلید واژه ها: اسانس گل محمدی پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :