کاشت حدود ۳۰۰۰ اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در دانشگاه کاشان

۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۲ کد : ۹۶۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۰۴

به مناسبت هفته طبیعی و روز درختکاری حدود 300 اصله نهال با مشارکت استادان کارمندان و دانشجویان در دانشگاه کاشان کاشته شد.

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان درحاشیه این مراسم، انار، زیتون خوراکی، زیتون تلخ و عناب را از انواع نهال های کاشته شده  عنوان کرد وگفت: با توجه به محدودیت آب سعی بر این است که با کاشت گونه های مناسب در توسعه فضای سبز اقدام نماییم.

مهندس محسن قرآنی نیا، همچنین از کاشت 50 اصله نهال اکالیپتوس و 500 گلدان زینتی از اقلام گیاهی تولیدی گلخانه دانشگاه کاشان همزمان با روز درختکاری در مجموعه پردیس خواهران خبر داد و اظهار داشت: همچنین عملیات کاشت نهال در پژوهشکده اسانس قمصر با 100 اصله نهال صنوبر در هفته منابع طبیعی انجام شده است.

وی  فضاهای جدیدالاحداث فضای سبز در سال جاری را حدود 3 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: این فضاهای در محوطه های سراهای  دانشجویی احمدی روشن، ترکیان و پژوهشکده انرژی ایجاد شده است.

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان گفت : در مجموع  حدود سه هزار  اصله نهال از انواع گوناگون کاج، زیتون تلخ، خوراکی، اکالیپتوس  و گونه های زینتی در محوطه دانشگاه در این هفته کاشته می شود.

قرآنی نیا با بیان اینکه با کاشت این نهال ها مجموعه  مجموعه فضای سبز دانشگاه به 42 هکتار می رسد افزود : در حال حاضر متوسط فضای سبز این دانشگاه به ازای هر نفر 45 متر مربع است. 

کلید واژه ها: درختکاری هفته منابع طبیعی روز درختکاری دانشگاه کاشان نهال کاشت نهال


( ۳ )

نظر شما :