فناوران برتر رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب تقدیر شدند

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۳ کد : ۹۶۴۷ اخبار دانشگاه گزارش تصویری
تعداد بازدید:۲۱۹۸

دانشگاه کاشان با همکاری بنیاد نخبگان سعیدی، ستاد توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد زیست بوم تولید محتوای دیجیتال ابرزندگی با عنایت به اثرات قابل توجه فناوری های دیجیتال در ابعاد اقتصادی فرهنگی و اجتماعی هر کشور در عصر حاضر، و با هدف شناسایی ظرفیت های جوانان و ایده های نوین آنان در زمینه کسب و کارهای دیجیتال و کمک به تجاری سازی این ایده ها در قالب های مختلف اقدام به برگزاری رویدادهای کارآفرینانه می نماید .

با توجه به اهمیت حوزه کارآفرینی و نقش مهمی که فناوری های دیجیتال در این زمینه می تواند ایفا کند این رویداد طی رروزهای هشتم تا دهم اسفند  با رویکرد نقش آفرینی در حل چالشهای مدیریت شهری برگزار شد.

در این رویداد 10 تیم منتخب از میان 28 تیم ثبت نام شده در بخش آزاد و 16 تیم از میان 54 تیم ثبت نام شده در بخش دانش آموزی شرکت داشتند و طرح های خود را ارائه دادند.

این طرح ها بر اساس 14 شاخص از جمله نوآوری، خلاقیت، ارزش آفرینی و خلق ثروت و ...مورد ارزیابی داوران قرار گرفت و بر اساس نظر داوران رتبه های برتر به ترتیب زیر معرفی شدند:

در بخش دانش آموزی ایده "سطل هوشمند" ( صبا طاهری منش، میشا خادم حسینی، فاطمه سخنگو) رتبه نخست ، جایزه نقدی و لوح تقدیر و 3 تندیس  دریافت کردند.

ایده "مامان کمک" ( الهه حسن پور، عاطفه سلمانی، مطهره صادقی راد) و ایده "فست هلپ"   (فرخنده قاسمی، زینب دارمندی، زینب محمدی، زینب محمدزاده و ملیکا گلباز) به ترتیب رتبه های دوم و سوم این رویداد علمی را کسب کردند.

در این رویداد همچنین ایده های "آرایشگاه سیار"، "ماشینتو بساز"، "قالپاق"،ROC "  و "ای جاب" رتبه های چهارم تا هشتم را کسب کردند و جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس سرگروه را دریافت کردند.

در بخش آزاد رویداد کارآفرینی شهر خوب نیز تیم "حس" (مطهره حضرتی، حمید بلال زاده و سمیه معصومی) و ایده "گردیشان" (فرشاد شریعت پور، رضا رستمی نیکو، محمد مهدی جعفری مقدم، فرزان زارعی) و تیم "کاوش" (سید امیر محمد مناقب، عبدالعظیم دهقانی و محمد حسین توجهی) رتبه های دوم تا چهارم این بخش را دریافت کردند و هیات داوران در این بخش ایده ای را حایز  رتبه نخست ندانست.

نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب با هدف حل چالش‌های مدیریت شهری در محورهای آب، حمل‌ونقل و ترافیک، پسماند، انرژی و محیط‌ زیست، بهداشت و سلامت، گردشگری و صنایع و کسب‌وکارهای بومی  در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

کلید واژه ها: رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب دانشگاه کاشان بنیاد نخبگان سعیدی سومین همایش نخبگان سعیدی


( ۴ )

نظر شما :