تشکیل دبیرخانه اتحادیه انجمنهای گیاهان دارویی- بخش گل محمدی و فرآورده های آن در پژوهشکده اسانس قمصر

۰۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۲۷ کد : ۹۶۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۴۷۲
تشکیل دبیرخانه اتحادیه انجمنهای گیاهان دارویی- بخش گل محمدی و فرآورده های آن در پژوهشکده اسانس قمصر

رئیس پژوهشکده اسانسهای طبیعی قمصر گفت: دبیرخانه اتحادیه انجمنهای گیاهان دارویی- بخش گل محمدی و فرآورده های آن در قمصر تاسیس شد.

دکتر مریم اخباری، افزود: تاسیس این دبیرخانه در نشستهای تخصصی کنفرانس بین المللی گل محمدی که در آبان ماه امسال برگزار شد، مطرح شده بود و این موضوع یکی از بندهای قطعنامه پایانی کنفرانس بود.

وی خاطر نشان کرد: هدف از تاسیس این دبیرخانه، که با صدور حکمی از سوی رئیس اتحادیه انجمنهای گیاهان دارویی انجام شد، پیگیری امور مرتبط با گل محمدی و فرآورده های آن به صورت ملی، کشوری و بین المللی و ارتقاء کیفیت ارتباطات متخصصین و فعالان این حوزه در منطقه و کشور می باشد.

دکتر مریم اخباری در ادامه گفت: اعضاء این دبیرخانه از حوزه های مختلف از جمله، نهادهای شهری، دانشگاهی و صنعتی خواهند بود که پس از ارائه پیشنهاد اسامی آنان، حکم عضویت و دبیر دبیرخانه از طرف رئیس اتحادیه صادر خواهد شد.

دکتر محمدباقر رضایی، رئیس اتحادیه انجمنهای گیاهان دارویی نیز در این باره گفت: با توجه به اهداف این اتحادیه و اهمیت گل محمدی به عنوان محصول استراتژیک و بومی کشور، تشکیل نهادی برای پیگیری و ساماندهی امور در زمینه گل محمدی لازم است و تاسیس این دبیرخانه اولین و مهمترین گام در این جهت می باشد.

وی با بیان اینکه اتحادیه مذکور دارای بخشهای تخصصی گوناگونی از جمله زعفران می باشد، از تلاش های خانم دکتر اخباری، رئیس پژوهشکده اسانس و دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی گل محمدی  قدردانی کرد و افزود: برگزاری موفق کنفرانس بین المللی گل محمدی در قمصر و پژوهشکده اسانسهای طبیعی نشان داد که توانایی و زمینه انجام فعالیتهای کشوری و بین المللی در این منطقه وجود دارد.

رئیس اتحادیه انجمنهای گیاهان دارویی اظهار امیدواری کرد که با تاسیس این دبیرخانه، فعالیتهای اتحادیه در این حوزه با شتاب و جدیت بیشتری پیش برود.

خانم دکتر اخباری در پایان از همکاری مسئولین بخش و شهر قمصر برای اظهار آمادگی در جهت حمایت و هرگونه کمک در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

کلید واژه ها: گل محمدی گل محمدی و گیاهان دارویی اسانس پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر انجمن گیاهان دارویی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :