​سومین گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان کاشان و آران و بیدگل در دفاع مقدس در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۰۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۱ کد : ۹۴۷۲ اخبار دانشگاه معاونت فرهنگی
تعداد بازدید:۲۳۷۰
معاون فرهنگی دانشگاه کاشان از برگزاری سومین گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان کاشان و آران و بیدگل در دوران دفاع مقدس در این دانشگاه خبر داد.
​سومین گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان کاشان و آران و بیدگل در دفاع مقدس در دانشگاه کاشان برگزار می شود

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان از برگزاری سومین گردهمایی بزرگ  فرماندهان و رزمندگان کاشان و آران و بیدگل در دوران دفاع مقدس در این دانشگاه خبر داد.

دکتر ستار هدف از برگزاری این گردهمایی را، دیدار و تجلیل از ایثارگران، نشر ارزشهای دفاع مقدس و آسیب شناسی عنوان کرد و افزود: گردهمایی بزرگ رزمندگان و فرماندهان کاشان و آران و بیدگل در دوران دفاع مقدس؛ فرصتی مغتنم برای تجلیل از ایثارگران و نشر ارزشها و معرفی و ثبت تصویری شفاف و دقیق از نقش کاشان و آران و بیدگل در دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه در مدت 8 سال دفاع مقدس،هر روز جلوه هایی از رشادت و مظلومیت به نمایش در آمد که برای همیشه در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند، اظهار کرد: سالهای آتش و خون و حماسه  یادآور فداکاری، ایثار و مقاومت ملتی است که همانند کوه، در مقابل یک جهان دشمن و مکر و توطئه ایستادند و لحظه ای نهراسیدند و آرزوی پیروزی را به دل دشمن زبون نهادند.

وی با بیان اینکه امروز خطراتی مانند فراموشی و نسیان، تحریف و مصادره و ... ارزش های دوران دفاع مقدس را تهدید می کند، خاطر نشان کرد: تحریف، تغییر و معکوس جلوه دادن حقیقت عینی ارزش های دفاع مقدس که متأسفانه امروز به وفور شاهد آن هستیم می تواند به آرمان هایی ضربه وارد نماید که هشت سال عزیزان این آب و خاک در راه تحقق آن از جان، مال و هستی خود گذشتند تا چراغ راه آیندگان را روشن نگه دارند.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه مجموعه مکتوب و نوشتاری باید با حقایق و واقعیت های دوران دفاع مقدس ملموس باشد، افزود: پرداختن به موضوعات جنگ تحمیلی و بازگویی خاطرات آن دوران چه در شکل فیلم و سریال یا تئاتر و چه به شکل مکتوب و نوشتاری باید با واقعیت های ملموس دوران دفاع مقدس منطبق باشد و مخاطب نسل سومی انقلاب را با اهداف، آرمان ها و ارزش های حقیقی آن آشنا کند.

گردهمایی با حضور جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان سرافراز و خانواده محترم شهدا، روز یازدهم بهمن ماه از ساعت 8 تا 12 صبح در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می شود.

 

 

کلید واژه ها: هفته دفاع مقدس جنگ تحمیلی چهل سالگی انقلاب اسلامی معاون فرهنگی دانشگاه کاشان دانشگاه کاشان گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس


( ۱ )

نظر شما :