در مراسم هفته پژوهش عنوان شد: دانش آموختگان دانشگاهها، مهمترین مزیت تحول بنیادی در کشورند

۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۵ کد : ۹۲۸۱ اخبار دانشگاه معاونت پژوهشی پژوهشکده ها
تعداد بازدید:۳۳۴۱

مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از استادان و دانشجویان نمونه پژوهشی و آموزشی دانشگاه کاشان برگزار شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران این دانشگاه گفت: خوشبختانه دانشگاه کاشان  از سال گذشته تاکنون افتخارات علمی و بین المللی زیادی کسب کرده است که این موفقیت ها مرهون تلاش استادان ودانشجویان  پژوهشگر است.

دکتر مجید منعم زاده کسب رتبه نخست دانشگاه کاشان در نظام بین المللی تایمز، رتبه نخست در نظام لایدن، و رتبه دوم در نظام گرین متریک و کسب رتبه نخست در بهره وری پژوهشی را از جمله این افتخارات دانست و افزود: همچنین این دانشگاه در نظام رتبه بندی آی اس آی توانست در بین 10دانشگاه برتر ایران قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امسال  5 استاد این دانشگاه  موفق شدند در ردیف پژوهشگران یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار گیرند.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با قدردانی از تلاش های استادان در کسب موفقیت های دانشگاه اظهار داشت: هنوز تا رسیدن به اهداف دانشگاه فاصله زیاد است.

دکتر منعم زاده خاطر نشان کرد: زمانی دانشگاه تاثیر گذار خواهد بود که بتواند در جامعه نفوذ داشته باشد و مشکلات و نیازهای مردم را برطرف نمایند.

وی ارتباط دانشگاه با صنعت و مهارت افزایی دانشجویان را از اولویت های پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: رمز توسعه یافتگی کشور گسترش فعالیت‌های پژوهشی با محوریت تجاری سازی ، تولید ثروت و کسب درآمد است.

دکتر بهزاد سلطانی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان هم در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه ها به دانشگاه های نسل اول ، دوم، سوم و چهارم تقسیم شده اند ، افزود: هدف کلان دانشگاه های نسل اول: آموزش، نسل دوم: آموزش و پژوهش ونسل سوم و چهارم : آموزش، پژوهش و کارآفرینی است.

وی لازمه دانشگاه های نسل سوم و چهارم را خلق ارزش افزوده،  داشتن مدیران حرفه ای وتدریس  علوم مدرن بین رشته ای عنوان کرد و افزود: وظیفه دانشگاه های نسل چهارم این است که بتوانند جامعه را هدایت و بر سطح کلان جامعه تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید کارآفرین باشند خاطر نشان کرد: دانشگاه کارآفرین و موفق دانشگاهی است که حول محور اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد مبتنی بر نوآوری، افزایش بهره وری و منابع حرکت کند.

رئیس سابق صندوق نوآوری و شکوفایی کشور  با اشاره به روند رو به رشد تحولات و سرعت زیاد انقلاب تکنولوژی و ارتباطات دردنیا افزود: فارغ التحصیلان بزرگترین مزیت تحول بنیادی در کشور هستند که باید از این مزیت ها به نحو مطلوب  استفاده کرد.

وی ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها و فراهم کردن فرصت های شغلی برای دانشجویان را لازم دانست و اظهار داشت: شاخص ارزیابی دانشگاه ها فراهم کردن فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

دکتر سلطانی خاطر نشان کرد: کیفیت بخشی فعالیت ها و پیگیری جهت نتیجه دادن طرح ها و تبدیل ایده به محصول از جمله اقدامات مهمی است که دانشگاه باید با حمایت همه جانبه زمینه تحقق آن را فراهم سازد.

رییس دانشگاه کاشان هم در این مراسم با تبریک هفته پژوهش،از پژوهشگران بین المللی این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: از همه استادان و دانشجویانی که در کسب موفقیت های دانشگاه نقش آفرین بوده اند تشکر و قدردانی می کنم .

دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه  حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین از سیاست های آموزش عالی است اظهار امیدواری کرد تا با تلاش بیشتر استادان و دانشجویان و مجموعه دانشگاهی، بتوان با ایجاد شرکت های دانش بنیان، رشد و توسعه علمی این دانشگاه را شاهد بود و زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم ساخت. 

در پایان این مراسم از استادان و دانشجویان نمونه آموزشی و پژوهشی دانشگاه تجلیل شد.

اسامی استادان و دانشجویان نمونه پژوهشی 97 دانشگاه کاشان

 

 

کلید واژه ها: پژوهش دانشگاه کاشان طرح آمایش آموزش عالی پژوهش و فناوری هفته پژوهش استادان نمونه پژوهشی روز پژوهش استادان نمونه استادان و دانشجویان نمونه پژوهشی و آموزشی مراسم تقدیر تجلیل از پژوهشگران نمونه معاون پژوهشی و فناوری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی


نظر شما :