بهره برداری از نخستین طرح تصفیه پساب دانشگاه کاشان

تعداد بازدید:۵۵۲۲
بهره برداری از نخستین طرح تصفیه پساب دانشگاه کاشان

نخستین پروژه تصفیه پساب دانشگاه کاشان، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه به بهره برداری رسید.

مدیرفنی و طرح های عمرانی دانشگاه کاشان با بیان اینکه حفظ منابع محدود آب در برابر آلودگی های زیست محیطی همواره مورد اهمیت بوده است و استفاده مجدد از پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب نقش مهمی در حفظ منابع آب دارد گفت: بر همین اساس با اجرای حوضچه 120 مترمکعبی، تصفیه پساب مجموعه ورزشی آینه اجرا شد.

مهندس حسین توفیقی اظهار داشت: از این حوضچه روزانه 28 تا 31 متر مکعب پساب تصفیه شده به منظور آبیاری فضای سبز دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد که این میزان تصفیه تا 42 متر مکعب در روز هم قابل افزایش است.

وی افزود: با اجرای این طرح، مزرعه یک و نیم هکتاری گل رز محمدی نیز احداث گردیده است که آبیاری آن از طریق پساب خروجی این تصفیه خانه انجام می شود.

مدیر طرح های عمرانی دانشگاه کاشان همچنین از اجرای طرح ساخت تصفیه خانه پساب مجموعه خوابگاهی دانشگاه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح که 8 بلوک خوابگاهی را تحت پوشش قرار می دهد، روزانه 200 متر مکعب فاضلاب قابل تصفیه و در فضای سبز دانشگاه استفاده می شود.

توفیقی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از هدر رفت منابع آب، بازیافت پساب به منظور مصارف فضای سبز و کشاورزی دانشگاه عنوان کرد و افزود: اعتبار این طرح با ایجاد فضای سبز مربوط، آماده سازی زمین کشاورزی، ساخت حوضچه های تصفیه ساخت و منبع ذخیره و تأسیسات انتقال آب، حدود هفت میلیارد ریال است که با تامین اعتبار به زودی این طرح اجرا می گردد.

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان وزیر علوم افتتاح پساب تصفیه آب


( ۲ )

نظر شما :