دکتر مسعود صلواتی نیاسر عضو هیات علمی دانشگاه کاشان پرتالیف ترین پژوهشگر ایران معرفی شد

۰۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۴ کد : ۴۸۸۰ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۳۷۹۳
دکتر مسعود صلواتی نیاسر عضو هیات علمی دانشگاه کاشان پرتالیف ترین پژوهشگر ایران معرفی شد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دکتر مسعود صلواتی نیاسر عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان پرتالیف ترین پژوهشگر ایرانی در سال 2016  معرفی شد.

دکتر مجید منعم زاده اظهار داشت: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، همچنین دانشگاه کاشان با 846 طرح، رتبه چهارم حمایت از طرح های پژوهشی را در بین دانشگاه های جامع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعد از دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و فردوسی مشهد کسب کرده است.

به گفته دکتر جعفر مهرداد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، آمار تولیدات علمی کشور در سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۷ هزار و ۹۵۷ مدرک بود و باتوجه به اینکه اکنون نمی توان به طور قطعی درباره رقم تولیدات علمی سال ۲۰۱۶ اظهار نظر کرد بنابراین در سال ۲۰۱۵ ایران در بین ۲۰ کشور اول قرار دارد که تولیدات علمی این کشورها چشمگیر و قابل توجه است.

مهراد ادامه داد: پژوهشگران ایران در تولید ۴۵ هزار و ۳۹۵  مدرک علمی ثبت شده در اسکوپوس در سال ۲۰۱۶ میلادی  با کشورهای آمریکا، کانادا، مالزی و انگلستان بیشترین همکاری علمی را داشته و این کشورها به ترتیب در تولید ۲ هزار و ۳۸۴، هزار و ۱۹، ۹۲۸ و ۹۰۴  مدرک علمی با ایرانیان همکاری کرده اند.

وی افزود: در این پایگاه هم دانشگاه آزاد با تولید 4951 مدرک علمی در راس دانشگاه ها و مراکز تولید کننده علم کشور قرار دارد. سپس، دانشگاه های تهران 3761، علوم پزشکی تهران 3669، امیرکبیر 2046، و تربیت مدرس 2025 مدرک تولید کرده اند و رتبه های دوم تا پنجم به این دانشگاه ها تعلق دارد.
لینک خبر

کلید واژه ها: دکتر صلواتی پژوهشگر برگزیده پژوهشگر علوم و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام پرتالیف ترین پژوهشگر 2016 دانشگاه کاشان پژوهشگران ایران عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان تولیدات علمی پژوهش و فناوری


( ۶ )

نظر شما :