استقرار واحد تحقیق و توسعه خوشه گلاب، عرقیات و اسانس شهرستان کاشان در دانشگاه کاشان

۲۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۹ کد : ۴۸۳۱ اخبار دانشگاه پژوهشکده ها
تعداد بازدید:۱۶۷۹
استقرار واحد تحقیق و توسعه خوشه گلاب، عرقیات و اسانس شهرستان کاشان

رییس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان از استقرار واحد تحقیق و توسعه خوشه گلاب، عرقیات و اسانس شهرستان کاشان در محل این پژوهشکده خبر داد.

دکتر حسینعلی رفیعی پور افزود:  پس از ایجاد خوشه صنعتی گلاب، عرقیات و اسانس شهرستان کاشان در زیر مجموعه شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، یک سری فعالیت های زیرساختی در این خوشه صورت گرفت که ماحصل بررسی های دقیق میدانی، بیانگر نیاز مبرم این صنعت به رویکرد علمی برای حل مشکلات بود.

وی اظهار داشت: به منظور برقراری ارتباط این صنعت با دانشگاه به ویژه پژوهشکده اسانس های طبیعی، پیرو رایزنی هایی که فی مابین خوشه گلاب و دانشگاه انجام شد، واحد تحقیق و توسعه خوشه گلاب، عرقیات و اسانس کاشان به سرپرستی خانم مهندس زهرا صاحب نظر در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان راه اندازی شد.

دکتر رفیعی پور خاطر نشان کرد: این واحد با ارتباطی که با واحد های سنتی و صنعتی تولید گلاب، عرقیات و اسانس برقرار کرده است، سعی در شناسایی مشکلات این صنایع در منطقه کاشان دارد.

وی خاطر نشان کرد: پس از شناسایی و دسته بندی مشکلات، هرکدام در قالب طرح های پژوهشی به بخش دانشگاهی معرفی می شود تاضمن انجام بررسی ها و پژوهشهش های علمی، راه حل مناسب علمی ارائه گردد.

 رییس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان افزود: برنامه های واحد تحقیق و توسعه، با توجه به فقدان ها و مشکلات موجود در این صنعت، در چهار بخش زیر تقسیم بندی می شود:

پژوهشی: مشکلاتی از جمله پایش و حفاظت از محیط زیست، ارائه و تدوین استانداردهای گلاب و اسانس و همچنین بهینه سازی استحصال اسانس از جمله اساسی ترین فعالیت های در حال انجام در این بخش می باشد. همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا در زمینه اسانس نیز در برنامه های دارای اولویت این بخش می باشد.

آموزشی: ارائه آموزش های لازم در بخش کشاورزی، بسته بندی، بازاریابی و طب سنتی در اولویت کار این بخش می باشد.

اجرایی: هدف اصلی در این بخش معرفی مجامع علمی و صنعتی وابسته (به همراه پتانسیل های موجود) به تولید کنندگان و بالعکس می باشد.

تبلیغاتی: شناسایی واحد تحقیق و توسعه به بخش دانشگاهی و صنعتی برای ارتباط هرچه بیشتر و بهتر این سه بخش از اهم اهداف امور تبلیغاتی است.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر استقرار واحد تحقیق و توسعه خوشه گلاب


نظر شما :