وزیر علوم : دانشگاهها باید مأموریت گرا و کارآفرین باشند

تعداد بازدید:۱۴۳۵
وزیر علوم : دانشگاهها باید ماموریت گرا و کارآفرین باشند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهها باید مأموریت گرا، کارآفرین و ثروت آفرین باشند.

دکتر محمد فرهادی در نشست با خیرین و اعضای شورای دانشگاه کاشان با تاکید بر اینکه دانشگاه نباید صرفا به امرتعلیم و تربیت بپردازد وفقط به دنبال در نوردیدن مرزهای علم و دانش باشد اظهار کرد: هدف دانشگاه باید تبدیل علم به ثروت و  خلق تولیدات و محصول باشد.

وی دانشگاه کاشان را ازدانشگاه های خوب و موفق در مباحث مختلف علمی بیان کرد و افزود: زیر ساخت های لازم در دانشگاه کاشان برای ماموریت گرا شدن و کارآفرینی فراهم است که امید می رود این دانشگاه از دانشگاه های پیشرو دربحث کارآفرینی باشد.

وزیر علوم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با ایجاد شرکت های دانش بنیان تحقق می یابد اظهار کرد: اداره کشور ، مدیریت جامعه و تجارت و تولیدات باید مبتنی بر علم و دانایی باشد.

وی  افزود: به همین منظور وزارت علوم طرح بازنگری رشته های تحصیلی را در نظر دارد و درصدد تدوین رشته های علمی وکاربردی و برنامه هایی  برای ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت و ایجاد مراکز کارآفرینی است.

وی توسعه شرکت های دانش بنیان و دفاتر تکنولوژی و کارآفرینی را از مهمترین برنامه های وزارت علوم بیان کرد و گفت: دانشگاه باید ارتباط خود را با جامعه و مردم و صنعت ارتقاء بخشد
.

علم را باید مردمی کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مردمی کردن علم را مورد تاکید قرار داد و گفت: علم را باید به داخل جامعه و مردم بیاوریم تا مردم با مباحث علمی آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: این ارتباط دانشگاه با مردم به بهبود وضعیت آموزش و رفع نیازهای جامعه کمک می نماید.

وی حمایت های خیرین در توسعه علمی و کمک به دانشگاهها و آموزش عالی را قابل تقدیر دانست و افزود: بیش از 50 بنیاد خیرین آموزش عالی در دانشگاهها ایجاد شده و وظیفه داریم که از خیرین حمایت کنیم.

دکتر فرهادی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دانشگاه باید مرکز علم و فناوری باشد تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه و طرح آمایش آموزش عالی و اسناد بالادستی، سیاست هایی برای ارتقاء علمی و توسعه فناوری مدون شده است.

وی فراهم کردن فرصت های مطالعاتی اساتید و تبادل استاد و دانشجو را برای توسعه علمی لازم دانست و افزود: در سال جاری حدود 150 نفر از ایرانیان خارج از کشور و همچنین تعدادی از دانشجویان غیر ایرانی برای ادامه تحصیل به دانشگاههای ایران سفر داشتند.

وی در ادامه به افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: راه اندازی مجتمع آزمایشگاه مرکزی شاعا یکی از اقدامات بسیار خوب دانشگاه کاشان است که  امروز افتتاح شد که امید است این آزمایشگاه بتواند از آزمایشگاه های موفق در کشور باشد.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

دکتر فرهادی یکی از برنامه های وزارت علوم را توسعه آزمایشگاه های مرکزی بیان کرد و افزود: در حال حاضر 120 آزمایشگاه مرکزی در سراسر کشور در حال برنامه ریزی است که حدود 20 آزمایشگاه تاکنون تجهیز و افتتاح شده است.


وزیر علوم خاطر نشان کرد: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی باید متمرکز شود تا به مجموعه دانشگاهی و دیگر مراکز تحقیقاتی، خدماتی و صنعتی خدمات ارائه دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی آموزشی به دانشگاه کاشان سفر داشتند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان خیرین افتتاح طرح های عمرانی آزمایشگاه مرکزی


نظر شما :