برگزاری دوره تخصصی طراحی و بهره برداری ریزشبکه هوشمند در دانشگاه کاشان

۰۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۴ کد : ۴۵۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۴۶
دوره تخصصی "طراحی و بهره برداری ریزشبکه هوشمند " توسط پروفسور محمدشاهیده پور استاد دانشگاه ایلینویز آمریکا با همکاری مرکز تحقیقات و توسعه فناوری شبکه هوشمند در دانشگاه کاشان برگزار شد

دوره تخصصی "طراحی و بهره برداری ریزشبکه هوشمند " توسط پروفسور محمدشاهیده پور استاد  دانشکده مهندسی برق و کامپیوتردانشگاه ایلینویز آمریکا با همکاری مرکز تحقیقات و توسعه فناوری شبکه هوشمند در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

در این دوره تخصصی رئیس دانشکده برق و کامپیوتر انستیتو ایلینوی آمریکا گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، آینده توزیع برق جهان به سمت شبکه های هوشمند خواهد بود.

پروفسور شاهیده پور عضو پیوسته عضو آکادمی ملی مهندسی آمریکا  با اشاره به اینکه  شبکه های هوشمند و ریز شبکه ها از جدیدترین موضوعات تحقیقات و صنعتی در دنیاست اظهار داشت: امروزه در صنعت برق در سطح دنیا با مسایلی همچون افزایش تقاضای انرژی، افزایش رقابت در بازار برق و کمبود منابع مالی مواجه هستیم.

صاحب کرسی استادی وقفی دانشگاه کاشان افزود: با توجه به این شرایط شبکه قدرت با مشکلات جدیدی مواجه می شود و نیاز به شبکه برق کارآمدتر با عنوان شبکه هوشمند است.

پروفسور شاهیده پور استاد افتخاری دانشگاه کاشان گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، آینده توزیع برق جهان به سمت شبکه های هوشمند خواهد بود.

  استاد انستیتو تکنولوژی ایلینویز آمریکا خاطر نشان کرد: ایران این موقعیت ر ادارد که شبکه هوشمند را در شهر های مختلف به خصوص در شهر کاشان که دارای موقعیت مناسب نیروهای آفتابی است اجرا کند.

 استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر مرکز نوآوری مهندسی برق در انستیتو تکنولوژی ایلینویز آمریکا  اظهار امیدواری کرد: تا با همکاری مسئولان شهری و رییس دانشگاه در آینده نزدیک شهر کاشان به ریز شبکه تبدیل شود.

, استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر مرکز نوآوری مهندسی برق در انستیتو تکنولوژی ایلینویز آمریکا،  امکان خاموشی کمتر، هزینه کمتر و مصرف برق کمتر را از فواید اجرای این طرح دانست و گفت: اجرای شبکه هوشمند و ریز شبکه ها  تاثیر بسزایی در مسایل مختلف اقتصادی، امنیتی و محیط زیست دارد.

پروفسور شاهیده پور استقبال اساتید و دانشجویان در کارگاه آموزشی دانشگاه کاشان را بسیار چشمگیر و  مثبت ارزیابی کرد و گفت: امید است دانشگاه کاشان مدلی برای اجرای شبکه هوشمند در سطح دیگر دانشگاه های کشور شود.


 

این کنفرانس به همت مرکز تحقیقات و توسعه فناوری شبکه هوشمند با هدف گسترش مرزهای دانش و تبادل نظر علمی و فنی در زمینه شبکه‌های هوشمند برای اساتید، دانشجویان و متخصصین صنعت برق برنامه‌ریزی شده و در صدد است با برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، ارایه مقالات در نشست‌های علمی – تخصصی، برگزاری کارگاه‌ها و میزگردهای آموزشی – پژوهشی و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی علاقمندان را با آخرین دستاوردهای دانش فنی در این زمینه آشنا سازد.

در پایان این کارگاه دو روزه گواهینامه معتبر از دانشگاه  Iillinois Institute of Technology به شرکت کنندگان اهدا شد.

مرکز تحقیقات و توسعه فناوری شبکه هوشمند   با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و پژیوهشکده انرژی دانشگاه کاشان و با حمایت پژوهشگاه نیرو و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه کاشان و پژوهشگاه نیرو جهت تحقیقات،تست و تحلیل جدیدترین نوآوری های شبکه هوشمند در محیط واقعی و پس از اعلام همکاری پروفسور شاهیده پور به عنوان رئیس مرکز تاسیس گردیده است.
 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان کنفرانس دانشکده مهندسی


نظر شما :