شروع عملیات اجرایی مر کز فناوری و مدیریت رصدی پژوهشکده رصدخانه ملی در دانشگاه کاشان

تعداد بازدید:۱۲۲۶
کلنگ احداث مر کز فناوری و مدیریت رصدی پژوهشکده رصدخانه ملی با حضور دکتر لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در محل پژوهشکده اسانس‌‌های طبیعی دانشگاه کاشان شهر قمصر به زمین زده شد.
 

کلنگ احداث مر کز فناوری و مدیریت رصدی پژوهشکده رصدخانه ملی با حضور دکتر لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در محل پژوهشکده اسانس‌‌های طبیعی دانشگاه کاشان شهر قمصر به زمین زده شد.

مدیر طرح رصدخانه ملی ،ایجاد این مرکز را گامی در راستای توسعه علمی و پژوهشی و ارتباطات بین‌المللی دانست و گفت: امید است با احداث این مرکز پژوهشی که در نزدیکی رصدخانه ملی تاسیس می‌شود نخستین بار به مرکز دانشگاهی بین‌المللی تبدیل شود.

دکتر رضا منصوری به تحولات علمی ایران در مدت 35 سال انقلاب اشاره کرد و افزود: طرح ملی رصدخانه به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای جذب دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و نشر و ترویج یافته‌های علمی تاسیس شده است.

وی اظهار داشت: مرکز پژوهشی اندیشگاه نیز که امروز رونمایی می‌شود به عنوان مرکز علمی و فناوری خواهد بود که امید است با همکاری مسئولان و مردم، توانایی‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست یکی از رسالت‌های این دانشگاه را بین‌المللی کردن و ارتقاء این دانشگاه در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور ذکر کرد و گفت: یکی از شاخص‌های بین المللی کردن دانشگاه ارتباطات علمی و پژوهشی با دیگر کشور هاست.

دکتر عباس زراعت ضمن تاکید بر پژوهش‌های تقاضا محور اظهار داشت: ایجاد رصدخانه ملی فرصتی مناسب برای تحقیقات علمی و پژوهشی محققان و ارتباطات بین‌المللی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ایجاد این رصدخانه، مرکزی برای انجام کارهای تحقیقاتی محققان لازم بود که دانشگاه کاشان مرکز فناوری و مدیریت رصد پژوهشکده رصدخانه ملی را در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی با همکاری پروفسور منصوری در دستور کار خود قرار داد و امروز شاهد کلنگ‌زنی از این پروژه هستیم.

رئیس دانشگاه کاشان گفت: این پژوهشکده در دو فاز در زمینی با مساحت هفت هزار مترمربع و زیر‌بنای 3000 متر مربع با اعتباری افزون بر 35 میلیارد ریال به مدت 30 ماه ساخته می شود.

دکتر زراعت با اشاره به اینکه دانشگاهها در افق 1404 باید از وضعیت آموزشی خارج و رسالت پژوهشی را ادامه دهند و پژوهش های دانش محور جایگزین سیستم فعلی شود اظهار داشت: بر این اساس درصدد هستیم که دانشگاه را به اندیشگاه تبدیل نماییم.

در این مراسم همچنین با حضور دکتر لاریجانی از اندیشگاه دانشگاه کاشان رونمایی شد.

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان رصدخانه کلنگ زنی اندیشگاه


نظر شما :