مشاور وزیر علوم: اداره جامعه باید به دست دانایان باشد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۸ کد : ۲۴۳۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۲۱۱
مشاور وزیر علوم: اداره جامعه باید به دست دانایان باشد


مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:  تلاش داریم تا عالمان را بر صدر و اداره و رهبری جامعه را بر دانایان  بسپاریم .
دکتر محمد روشن در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کاشان، دولت چهاردم را دولت وفاق ملی عنوان کرد و افزود: در این دولت وفاق ملی، همه باید تلاش کنند تا با کمک همدیگر، بار جمهوری اسلامی را به مقصد برسانند.
وی حفظ و شناسایی کرامت های ذاتی انسان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: انسان ذاتا تکریم یافته باری تعالی است و تکریم استاد، کارمند و دانشجو در محیط دانشگاه لازم است.
وی با قدردانی از تلاش های دکتر کتابی رئیس قبلی دانشگاه کاشان افزود: دانشگاه کاشان یکی  از دانشگاه های توانمند و پیشرو در همه عرصه های علمی، آموزشی و پژوهشی  است.
مشاور وزیر علوم  به ابتدای  شکل گیری و بنیانگذاری دانشگاه کاشان در سال 1352 توسط مرحوم اسلامی اشاره کرد و افزود: این بزرگمرد با این اینکه دانش آموخته فرانسه بودند ولی  دغدغه علم و دانش و دین را داشتند.و یکی از خدماتی که بر جای گذاشتند، ارتباط حوزه و دانشگاه با یکدیگر بود و می دانست که علم محبوبیت ذاتی دارد و این محبوبیت ذاتی با دین‌نمی تواند تضاد داشته باشد.
دکتر روشن به کسب افتخارات دانشگاه کاشان در نظام های مختلف علمی ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: دانشگاه کاشان موفقیت هایی  را در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ داشته است که بر اساس رتبه بندی تایمز دانشگاه کاشان رتبه نخست را در بین دانشگاههای کشور و در سال ۲۰۲۰ رتبه ۷ کشوری داشته است که هر کدام افتخاری بزرگ برای کشور و جامعه دانشگاهی است.
مشاور وزیر علوم خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان همچنین رتبه نخست جذب و سرمایه گذاری خیرین را داشته است که این اتفاق مهمی که روسای قبلی دانشگاه به منصه ظهور رسانده اند  بایستی حفظ شود و تا بتوان با کمک خیرین بسیاری از گره ها در دانشگاه ها باز و اجرا و پیاده سازی شود.
وی از قبول مسئولیت دکتر سلطانی با پیشینه قوی در مسئولیت های اجرایی در سمت ریاست دانشگاه کاشان قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا بتوانند ایشان با تجارب دیگران و استفاده از توان علمی اساتید، جایگاه  دانشگاه کاشان را به روند رو به رشد و متعالی سوق دهند.
وی دانشگاه کاشان را در جذب دانشجویان عراقی و بین‌المللی اقدامی مثبت و موثر دانست و از دکتر کتابی رئیس قبلی دانشگاه خواست تا تجربیات هر چه بیشتر جذب دانشجویان بین الملل را به رئیس جدید انتقال دهند و با در نظر گرفتن چگونگی کیفیت  بتئوانند تا  دانشجویان کشورهای دیگر را نیز دراین دانشگاه جذب کنند.
مشاور وزیر علوم  با اشاره به شعار  دانشگاه کاشان "حکمت بنیان، جامعه محور و کارآفرین"، افزود: اگر بتوانیم این اهداف دانشگاه را  به تحقق برسانیم دانشگاه متعالی را شاهد خواهیم بود.
دکتر روشن استفاده از رای و نظر اساتید در اداره دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت:  در راستای کرامت اساتید،  دانشگاه با استمزاج از اعضای هیات علمی، برنامه های راهبردی خود را اجرا ‌و برای مدیریت تصمیم بگیرد که چه کسانی را انتخاب تا بر صدر بنشینند.
در این آئین با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی و نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی  مصطفی معینی و جمعی از مسئولان و خیران از زحمات دکتر عباس کتابی رئیس پیشین دانشگاه تقدیر و دکتر بهزاد سلطانی به عنوان رئیس جدید دانشگاه کاشان معرفی شد.

کلید واژه ها: دانشگاه قبلی دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان دکتر رئیس کتابی رئیس مشاور وزیر علوم معاون آموزشی وزارت علوم تکریم و معارفه تودیع و معارفه


( ۴۱ )

نظر شما :