انعقاد بیش از یکصد طرح پژوهشی ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال

۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۳ کد : ۲۲۸۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۹

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان به انعقاد بیش از  100 طرح پژوهشی در حوزه‌های  مهندسی برق ، مکانیک، سایر رشته های مهندسی، منابع طبیعی  و محیط زیست، معماری و هنر و همچنین علوم پایه  در رابطه با صنعت در این دانشگاه طی سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: این طرح ها  با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال با موسسات و صنایع بیرونی منعقد شده است.
دکتر قاسمی در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، وظیفه این مدیریت را پل ارتباطی مستمر و کاربردی بین اساتید دانشگاه و صنایع منطقه و کشور عنوان کرد و افزود: بیشتر طرح های صنعتی مساله محور  و در راستای حل مشکلات صنعت منطقه کاشان و کشور بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در هشت ماهه سال جاری نیز 46 طرح با اعتباری حدود 130 میلیارد ریال با شرکت ها و صنایع بیرونی منعقد شده است که نسبت به کل سال قبل حدود دو برابر رشد داشته است.
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان به اجرای ۶۴ طرح  ارتباط با صنعت با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال با موسسات و شرکت ها و صنایع در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این طرح ها نسبت به سال قبل آن بیش از شش برابر رشد داشته است. ‌
دکتر قاسمی  به ماده 53 قانون جهش تولید دانش بنیان بر رشد و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده 11 و 13 این قانون قراردادهای برون دانشگاهی با معاونت پژوهشی دانشگاه میتوانند کد پژوهشی و مفاصا حساب بیمه دریافت نموده و بعنوان معافیت مالیاتی برای صنعت در سال انجام پژوهش و قابل انتقال به سنوات آتی محاسبه می شوند.
دکتر قاسمی  به برگزاری نمایشگاه  پژوهش و فناوری همزمان با هفته پژوهش در روز 28 آذر ماه در این دانشگاه خبر داد و گفت: دراین نمایشگاه طرح های صنعتی و پژوهشی به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق توسعه پژوهش و فناوری  دانشگاه و تقویت دستاوردهای پژوهش و فناوری در منطقه ارائه خواهد شد.

مدیر ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان نیز با اشاره به رسالت این دانشگاه در مسئولیت اجتماعی در راستای ارتباط با جامعه و رفع نیازهای منطقه افزود: بیشتر برنامه  های و میزگردها و کرسی های علمی هفته پژوهش و فناوری این دانشگاه مبتنی بر نیاز جامعه و رسالت های این دانشگاه و منطقه تدوین شده است.

پاسخگویی به نیازهای جامعه رسالت مدیریت ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان است
دکتر ابوذر وفایی مدیر ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان نیز، پاسخگویی به نیازهای جامعه ایرانی و اسلامی را از دیگر رسالت های این مدیریت عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به مساله بحران آب میزگرد تخصصی به همین منظور با حضور متخصصان و کارشناسان مربوطه برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت ارتباط با جامعه دانشگاه سعی دارد تا با ارتباطات مردمی و با نهادهای مختلف اعتمادسازی را در بین مردم و مسئولان اجرایی و بخش خصوصی و مردم نهاد برقرار کند.

افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در هفته پژوهش
مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان نیز به برپایی نمایشگاه 20 هزار کتاب وجین ‌شده کتابخانه مرکزی در هفته پژوهش و فناوری این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این کتابخانه از 15 تا 30 آذر  در طبقه همکف کتابخانه مرکزی ارائه خواهد شد.

دکتر احمدی زاده از افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس همزمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد و افزود: این کتابخانه همزمان با سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در طبقه اول کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه صنعت دانشگاه فناوری دانشگاه جامعه دانشگاه پژوهش فناوری دانشگاه ارتباط جامعه دانشگاه دانشگاه کاشان پژوهش هفته پژوهش پژوهش فناوری


نظر شما :