پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

۰۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۲۴۳۰ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۵۸۶

بنام آنکـه جــان را فکـرت آموخـت              چـراغ دل به نــور جـان بر افروخت

وَقُل رَّبِّ زِدْنِی عِلْمًا. (طه: 114)
و بگو پروردگارا، بر دانشم بیفزای!


 بار دیگر فصل روشن مهر، مهربانی و تفاهم از راه رسید و سپهر بینش و دانایی به روی هزاران دانشجو و دانش‌پژوه آغوش خود را گشود. هر سال، در آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید، جوشش دوباره‌ای در مسیر پیشرفت علمی و تعالی فردی و اجتماعی آغاز می‌شود و دانشگاه‌ها به‌عنوان مهد تعلیم و تربیت انسان‌های متعهد و متخصص، پویایی بیشتری می‌یابند.
 همزمانی آغاز فصل علم و دانش با هفته دفاع مقدس تقارنی باشکوه و دربردارنده برترین آموزه ها و  دانشگاهی برای مشتاقان و جویندگان کسب آموزه‌های عمیق انسانی، معرفتی و الهی است. شایسته است این همزمانی را تلنگری برای درک وظایف ملی و نقشمان در پیشرفت میهن عزیزمان به شمار آوریم و با الگو گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت و پیروی از شهدای والامقام، خصوصا شهدای جامعه دانشگاهی، در راه کسب علم، معرفت و فضیلت و  انجام جهاد تبیین بیش از پیش کوشا باشیم.
  خانواده بزرگ دانشگاه کاشان سال تحصیلی جدید را با امید، انگیزه و تلاش مضاعف آغاز میکند و همه همت خود را برای رشد، تحول و پیشرفتهای بیشتر در عرصه های علمی، تحقیقاتی، فناوری، نوآوری و کارآفرینی بکار میگیرد چرا که به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در قله ایم و نا امیدی و خستگی ممنوع است. بی‌شک تلاش بدخواهان ملت بزرگ ایران، ناامید و بی انگیزه ساختن جوانان و بویژه دانشجویان عزیز و دور کردن آنها از اندیشها و باورهای عمیق دینی و اعتقادی است که به لطف الهی و با همت و هوشمندی فرزندان برومند این سرزمین، همچون گذشته، بی نتیجه خواهد ماند.
  خداوند را شاکریم که در سال تحصیلی گذشته در سایه تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر خانواده بزرگ دانشگاه کاشان، افتخارات و موفقیت‌های ارزشمندی از قبیل کسب رتبه اول در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز در بین دانشگاههای جامع کشور، ایجاد اولین پارک علم و فناوری دانشگاهی در استان اصفهان، کسب رتبه دوم در بهره وری پژوهشی و انتشار با کیفیت ترین مقالات در بین دانشگاههای جامع کشور، قرار گرفتن ۲۷ استاد دانشگاه کاشان در میان محققان دو درصد برتر جهانی، کسب عنوان استاد نمونه کشوری توسط پروفسور صلواتی، کسب مدال برنز در مسابقات دانشجویی بین‌المللی ریاضی، دریافت جایزه بنیاد البرز توسط دانشجوی دکترای دانشگاه کاشان، کسب رتبه اول در هفتمین دوره مسابقات دانشجویی هوش مصنوعی، کسب رتبه برتر در حوزه خیرین آموزش عالی و... در فضای همدلی و آرامش برای دانشگاه کاشان رقم خورد که باعث تقدیر و تمجید از سوی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و معاونین ایشان به عنوان یکی از دانشگاه‌های جوان و برتر کشور گردید.
شروع سالی دیگر در تقویم تعلیم و تربیت را به اساتید محترم، کارمندان گرامی و دانشجویان عزیز، بویژه دانشجویان جدیدالورود تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. اینجانب و همه همکارانم در دانشگاه کاشان، با نهایت افتخار و خوشوقتی و با تاکید بر تلاش همه جانبه برای فراهم آوردن محیطی مناسب برای تحصیل امیدها و آینده سازان میهن عزیزمان که در واقع فرزندان ،خواهران و برادران ما هستند، آماده استقبال از همه دانشجویان عزیز هستیم.

دکتر عباس کتابی، رییس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان کسب کسب رتبه کاشان رتبه دانشجویان دانشجویان عزیز تلاش پیام رییس دانشگاه کاشان


( ۴ )

نظر شما :