به مناسبت روز دانشجو و بزرگداشت هفته پژوهش برگزار شد؛

تجلیل از اساتید و دانشجویان نمونه پژوهشی و نمونه آموزشی دانشگاه کاشان

۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۵۲ کد : ۲۱۰۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۴۲۰

طی آیینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  از استادان و دانشجویان نمونه پژوهشی و آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.
رئیس دانشگاه کاشان،  در این مراسم با تبریک روز دانشجو و هفته پژوهش، پژوهش را لازمه توسعه دانست و گفت: پژوهش های این دانشگاه با تاکید بر مسئولیت اجتماعی برنامه ریزی شده  است.
دکتر عباس کتابی ایجاد مدیریت ارتباط با جامعه را از جمله اقدامات پژوهشی این دانشگاه طی یکسال اخیرعنوان کرد و افزود: دانشگاه باید بتواند حلال مشکلات جامعه باشد  و نیازها و مشکلات مردم را مرتفع سازد.
وی فعال‌سازی کرسی‌های نظریه پردازی، اصلاح آئین‌نامه دستورالعمل‌ها وشیوه نامه‌های پژوهشی را از دیگر فعالیت های پژوهشی برشمرد و خاطر نشان کرد: همچنین امسال سطح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از فعال به سطح توانمند ارتقاء یافته است.

رئیس دانشگاه کاشان به ایجاد پژوهشکده آب، انرژی و محیط زیست در دانشگاه اشاره کرد و افزود: برای ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنایع تفاهم نامه های مختلف با صنایع وشرکت ها بزرگ کشور و منطقه منعقد شده است.
دکتر کتابی پرداخت اسناد و فاکتورهای پژوهشی و کاهش تاخیر پرداخت اسناد و فاکتورهای پژوهشی از دو سال قبل را از دیگر اقدامات انجام شده پژوهشی دانشگاه ذکر و اظهار کرد: در این مدت  مبلغ کل طرح های برون دانشگاهی و دارای حمایت مالی دانشگاه 4 برابر افزایش داشته است.
وی به ارتقاء رتبه علمی دو نشریه علمی دانشگاه اشاره کرد و افزود: دو مجله علمی این دانشگاه نیز در مجلات معتبر دنیا نمایه شده است.
رئیس دانشگاه کاشان استقلال پارک علم و فناوری را از فعالیت های مهم پژوهشی این دانشگاه برشمرد و گفت: 34 واحد دانش بنیان در پارک علم و فناوری، 18 واحد در مرکز رشد و 21 واحد نز در مرکز نوآوری و تجاری سازی استقرار یافته اند.
دکتر کتابی تاسیس مرکز نوآوری علوم انسانی، راه اندازی مدرسه اشتغال، راه اندازی سرای نوآوری و کارآفرینی و مرکز کاریابی و سامانه رصد دانش آموختگان و تدوین مالکیت فکری و ایجاد دانشکده علوم، مدیریت و کارآفرینی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
وی به ارتقاء افتخارات دانشگاه در نظام های مختلف علمی و بین المللی اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی تایمز رتبه نخست ، لایدن رتبه 9، تامیز جوان رتبه نخست، گرین متریک رتبه دوم،تایمز آسیا اول را کسب کرده است.
دکتر کتابی به قرار گرفتن 28 پژوهشگر این دانشگاه در بین دانشمندان دودرصد برتر اشاره کرد و افزود: 6 عضو هیات علمی این دانشگاه نیز امسال در جمع دانشمندان پراستناد یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند.

پژوهشگران نمونه دانشگاه کاشان

دانشجویان نمونه آموزشی

کلید واژه ها: پژوهش دانشگاه کاشان


( ۹ )

نظر شما :