رئیس دانشگاه کاشان در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات علمی دانشکده‌های مهندس برق و کامپیوتر عنوان کرد؛

دانشگاه کاشان سال آینده دانشجوی بورس صنعت پذیرش می‌کند

۰۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۷ کد : ۲۰۹۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۹۰

رئیس دانشگاه کاشان از پذیرش دانشجوی بورس صنعت در سال آینده در این دانشگاه خبر داد.
دکتر عباس کتابی در نشست هم اندیشی با استادان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه کاشان ارتباط دانشگاه با صنعت را مورد تاکید قرار داد و افزود: طی هماهنگی‌هایی که با صنایع مختلف انجام شده است در این شیوه دانشجو ضمن حضور در دانشگاه در محیط صنعت هم حضور پیدا کرده و حقوق دریافت می‌کند.
وی ارتقای امید اجتماعی، مسئولیت پذیری و اشتغال پذیری رااز اهداف بورس صنعت عنوان و اظهار کرد: با اجرای این طرح علاوه بر تقویت ارتباط و تعامل مؤثر میان دانشگاه و صنعت بسترسازی لازم برای ارتقای توانمندی‌های عملی دانش‌آموختگان، جهت‌دهی به پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی، اشتغال‌پذیری و جلوگیری از مهاجرت دانش‌آموختگان  نیز فراهم می شود.
دکتر کتابی خاطر نشان کرد: از جمله مزایای این طرح برای دانشجویان، مهارت آموزی در حین تحصیل، آشنایی با محیط صنعت و اشتغال در همان واحد صنعتی ارائه کننده بورسیه پس از فراغت از تحصیل است.
رئیس دانشگاه کاشان جذب دانشجویان بومی در مقطع کارشناسی را از رویکردهای مهم این دانشگاه ذکر کرد.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا برای جذب دانش‌آموزان و نخبگانی با رتبه برتر کنکور سراسری که دانشگاه کاشان را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند، با حمایت خیرین بورس تحصیلی می شوند و هزینه تحصیلی دریافت می دارند.
دکتر کتابی انعقاد قراردادهای ارتباط با صنعت، پژوهشی‌های کاربردی و ارتباط هرچه بیشتر با صنایع و جامعه را به استادان دانشکده های مهندسی برق و کامپیوتر مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با مستقل شدن پارک علم و فناوری و با ارتقاء شرکت‌های دانش بنیان می‌توان رشد و شکوفایی دانشگاه را شاهد بود.

رییس دانشگاه به ایجاد دانشکده برق و کامپیوتر در سال ۹۱ اشاره کرد که  کسب مجوز قطعی این دانشکده در آذرماه ۱۴۰۰ از هیات امنا اخذ شد.
رئیس دانشگاه کاشان کسب افتخارات دانشگاه در نظام‌های مختلف علمی بین‌المللی را مدیون زحمات استادان دانشگاه عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم دانشگاه، پرداخت ماهانه حق‌التدریس استادان است که خوشبختانه از ماه قبل اجرایی شد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم در این نشست با اشاره به سالگرد شهادت دکتر فخری زاده افزود: از آنجا که دشمن ترور شخصیت های علمی را هدف قرار داده است لذا مشخص می شود آنچه که مورد اهمیت است، دانشگاه و نخبگان علمی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین خسروی سرمایه‌گذاری روی نخبگان علمی را حایز اهمیت دانست و افزود: باید از این ظرفیت های علمی کشور به درستی استفاده  شود تا بتوانند رسالت خود را برای پیشرفت کشور به خوبی استفاده کنند.
در این نشست رییس، معاونین و مدیران گروه‌های آموزشی و اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر نیز مشکلات و نقطه نظرات خود را در راستای ارتقاء دانشکده  و دانشگاه  بیان کردند.

کلید واژه ها: دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان مهندسی برق مهندسی کامپیوتر نشست هم اندیشی


( ۱ )

نظر شما :