وزیر جهاد کشاورزی: تا پایان دولت تمام اراضی کشاورزی صاحب سند خواهند شد

۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰ کد : ۲۰۹۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۵۵

وزیر جهاد کشاورزی از سند دار شدن اراضی کشاورزی تا پایان دولت خبر داد.
دکتر سیدجواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صدور سند و اجرای قانون کاداستر که تا قبل از دولت سیزدهم 4 درصد از اراضی کشاورزی دارای سند بودند، افزود: با ایجاد یک کار قرارگاهی و مشارکت جمعی سه قوای  قضائیه، مجریه و مقننه باید در این کار مشارکت کنند تا بتوانیم کار اراضی کشاورزی را سنددار کنیم.
وی با اشاره به اینکه ابتدای دولت 4 درصد از اراضی کشاورزی دارای سند بودند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بالای 10 درصد از اراضی کشاورزی دارای سند شده‌اند که در طول 10 ماه 6 درصد ارتقاء یافته و تا پایان سال 1402 رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی را به پایان خواهیم رساند.
وزیر جهاد کشاورزی هویت دادن به اراضی کشاورزی را از جمله مزیت‌های این طرح عنوان کرد و افزود: سنددار کردن اراضی کشاورزی به رفع تداخلات اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز کمک می‌کند و از تسهیلات بهتری نیز برای اراضی کشاورزی و باغی خود می توانند استفاده کنند.
دکتر ساداتی نژاد با بیان اینکه این اقدام نخستین گام برای یکپارچه سازی اراضی است خاطر نشان کرد: این اقدام گام بزرگی برای اصلاح اراضی و جلوگیری از خرد شدن اراضی و اقتصادی شدن اراضی کشاورزی است.

کاشان  مهد علم و فناوری است
وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر کاشان را مهد علم و فناوری دانست و گفت: کاشان در صنعت نساجی، فرش اسانس و گلاب زبانزد و پیشرو است .
وی صنعت خوردوسازی سایپا سیتروئن در کاشان را برای منطقه کاشان حایز اهمیت و منشاء اثر  دانست و افزود: اگر صنعت بخواهد توسعه پیدا کند به واسطه نیروی انسانی آن مجموعه صورت می گیرد.
دکتر ساداتی نژاد  همکاری مجموعه گروه خودروسازی سایپا با دانشگاه کاشان را خواستار شد و گفت: دانشگاه کاشان از پتانسیل های بالقوه ای برخوردار است که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت صنعت خودروسازی می تواند داشته باشد.
وزیر جهاد کشاورزی  پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان را نخستین پژوهشکده نانو در ایران عنوان کرد و گفت: علم و فناوری امروز رمز پیشرفت وتوسعه است.
وی از آمادگی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و محصولات فناورانه خبر داد و افزود: از آنجا که مدرن ترین صنایع دنیا به علم و فناوری نیاز دارد، با ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه می توان توسعه صنایع را شاهد بود.

کلید واژه ها: جهاد کشاورزی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :