معماران دانشگاه کاشان

طراحی معماری خوابگاه متاهلین دانشگاه کاشان با خلاقیت دانشجویان کارشناسی ارشد معماری دانشگاه

۰۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۸۷۴۳ اخبار دانشگاه گزارش تصویری
تعداد بازدید:۳۴۳۸

دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی معماری دانشگاه کاشان طرح های  معماری خود را با موضوع ساخت خوابگاه متاهلین در دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه و اساتید مربوطه خود ارائه کردند.

دکتر جواد دیواندری عضو هیات علمی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، هدف از اجرای این اقدام را، کاربردی کردن طرح ها و خلق ایده دانشجویان عنوان کرد و افزود: سعی داریم که موضوع هایی که مربوط به مشکلات دانشگاه  هست با مشارکت و خلاقیت دانشجویان طراحی  و آنها را مرتفع سازیم.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع خوابگاه متاهلین یکی از دغدغه های دانشجویان و مشکلات این دانشگاه هست که با کمک دانشجویان ارشد مهندسی معماری برای رفع این مشکل در دانشگاه، طرح هایی برای اجرای این مجتمع ارائه شد.

عضو هیات علمی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه در این طرح 32 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه مشارکت کردند، افزود: هر کدام از این دانشجویان در گروه های سه نفره طرح های خود را ارائه کردند.

دکتر دیواندری با بیان اینکه به اتفاق دکتر محمدرضا حاتمیان (عضو هایت علمی گروه معماری دانشگاه کاشان) به عنوان کارفرما و دانشجویان به عنوان مهندسین مشاور در این طرح مشارکت داشتند، اظهار داشت: در طراحی این پروژه ها به سه مشکلات خوابگاه متاهلین برای زوج های دانشجو، مجموعه اقامتی و سوئیت های ویلایی برای دانشجویان متاهل در این مجتمع پرداخته شده است.

دکتر دیواندری خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح 11 موضوع و ایده دانشجویی ارائه شد که هر گروه به موضوعات مورد نظر اشاره کردند.

رئیس دانشگاه کاشان هم از تلاش های دانشجویان در اجرای این طرح بسیار عالی قدردانی کرد و افزود: یکی از چالش های شهر کاشان، معماری نامتناسب با اقلیم شهری است که دانشجویان مهندسی معماری باید به این موضوعات بپردازند تا طرح های خود را متناسب با فرهنگ و اقلیم و بافت شهر کاشان در نظر بگیرند.

دکتر عباس کتابی از تلاش‌های دانشجویان که در ایام کرونا از تلاش علمی خود دست برنداشتند و سنگر علم را محکم نگه داشتند قدردانی کرد و افزود: شما دانشجویان سرمایه‌های کشور هستید و امید است تا با کمک شما نیروهای جوان و خلاق بتوانیم مشکلات جامعه و کشور را مرتفع سازیم.

کلید واژه ها: دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان معمار طراحی


( ۱۰ )

نظر شما :