رئیس دانشگاه کاشان: توسعه علمی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است

۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۷ کد : ۱۸۶۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۵۷

رئیس دانشگاه کاشان گفت: اقتدار و توسعه علمی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

دکتر عباس کتابی در مصاحبه رادیویی، با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروز انقلاب اسلامی افزود: یکی از مکان‌هایی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته، جوانان انقلابی و دانشجویان دانشگاهها بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در دوران انقلاب علاوه بر مباحث علمی در تمامی صحنه های اجتماعی، فرهنگی  فعالیت چشمگیر داشتند و برای دفاع از میهن خود از هیچ کوششی دریغ نورزیدند، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس دانشگاه کاشان بیش از 23 دانشجوی شهید را تقدیم انقلاب کرده و نقش جوانان در قبل از انقلاب و دفاع مقدس و هم اکنون نیز در صحنه های مختلف علمی، و ابعاد بین المللی  بسیار پررنگ و حایز اهمیت است.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه علم موجب اقتدار و توسعه کشور است، افزود: یکی از شاخصه‌های امیدبخش کشورمان در دوران انقلاب اسلامی، جهش علمی بوده است  که ایران به لحاظ تولید علم رتبه 15 را در دنیا ورتبه اول را در منطقه دارد.

دکتر کتابی به وضعیت دانشگاه کاشان در مقایسه با قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان قبل از پیروزی انقلاب کمتر از 200 دانشجو و 4 عضو هیات علمی داشته است که هم اکنون در این دانشگاه بیش از 9 هزار دانشجو و بیش از 310 عضو هیات علمی مشغول به تحصیل وفعالیت علمی هستند.

وی به ایجاد روحیه خودباوری جوانان بعد از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ارتقاء رشته ها در دوره های مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا در دانشگاه ها موجب شده است سطح علمی دانشجویان کشورمان در ابعاد بین المللی توسعه یافته و در دیگر کشورها مطرح باشند.

دکتر کتابی سیر تحول دانشگاه کاشان در سطح ملی و بین المللی را از افتخارات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دانشگاه کاشان هم اکنون در ابعاد مختلف ملی و بین المللی خوش درخشیده و در نظام رتبه بندی تایمز بین 300 تا 400 دنیا و در گرین متریک رتبه 104 را در دنیا و در کشور رتبه دوم را دارد .

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه دانشگاهی هستیم که از دیگر کشورها نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: با ارتقاء تعاملات بین المللی سعی داریم تبادل استاد و دانشجو را با دیگر کشورها داشته باشیم.

دکتر کتابی با بیان اینکه دانشگاه کاشان در تولید علم رشد خوبی داشته است، افزود:  اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی و اشتغال که از جمله چالش عمده کشور است سعی داریم در این دانشگاه ارتقاء بخشیم.

وی تولید علم به ثروت و محصول را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با ایجاد مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان و پارک علم و فناوری باید فضایی بریا دانشجو فراهم شود تا از علم روز دنیا استفاده کند و برای مسایل واقعی مردم و مشکلات جامعه راه حل پیدا کند.

کلید واژه ها: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه کاشان انقلاب اسلامی برکات نظام جمهوری اسلامی


( ۱ )

نظر شما :