برگزاری کارگاه دانش افزایی اعضاء هیات علمی جدید الورود دانشگاه کاشان

۲۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۹ کد : ۱۸۵۴۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۲۶۰

کارگاه دانش افزایی اعضاء هیات علمی جدید الورود دانشگاه کاشان با حضور رئیس و معاونان و مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهشی و فناوری و اطلاعات علمی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست با عرض خیر مقدم به اعضای هیات علمی جدیدالورود دانشگاه کاشان، نقش اساتید را  در بالندگی و رشد دانشگاه مهم ارزیابی کرد و گفت: اساتید نقش محوری و کلیدی در توسعه و کسب افتخارات دانشگاه دارند.

دکتر عباس کتابی توجه به مسایل اخلاقی در محیط دانشگاه را به اساتید جدیدالورود توصیه کرد و اظهار داشت: استادان دانشگاه نقش مهمی در الگوپذیری دانشجویان دارند و بایستی با برنامه ریزی درست سعی کنند تا دانشجویان را به محیط  علمی ترغیب نمایند.

وی با بیان اینکه مهمترین تلاش دشمن و چالش امروز کشورمان، دلسرد کردن و ناامید کردن جوانان به انقلاب و ترغیب آنها به خارج از کشور است، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی متعلق به آحاد مردم و ملت است و همه به خصوص اساتید نقش مهمی در رفع مشکلات جامعه اسلامی دارند و برای حل آینده کشور باید با  تلاش هر چه بیشتر سعی نمایند تا جوانان انقلابی را تربیت و تحویل جامعه بدهند.

رئیس دانشگاه کاشان به تاکیدات حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری به تولید علم ارزشمند توسط دانشگاهیان در حل مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل رشد دانشگاهها توجه و عنایت مقام معظم رهبری به مباحث علمی است.

وی  فعالیت های اساتید مرتبط با نیازهای کشور و صنعت و جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: استادان دانشگاه، ارتباط با جامعه و تولید علم به محصول و فناوری و نوآوری و کاربردی کردن پژوهش ها را باید مورد توجه قرار دهند.

دکتر کتابی با اشاره به اینکه آموزش ها باید هدفمند و همراه با مهارت  باشد، اظهار داشت: در محیط دانشگاه مرکز کارآفرینی، مرکز رشد و تجاری سازی و پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، فرصت بسیار مناسبی برای مهارت آموزی و کارآفرینی است.

وی تعاملات بین المللی با اساتید و دانشگاه های خارج از کشور را برای ارتقاء علمی  اساتید مهم دانست و اظهار امیدواری کرد: تا با تلاش و کوشش هر چه بیشتر اساتید و مجموعه کارکنان دانشگاه بتوانیم در تحقق اهداف چشم انداز دانشگاه در سال 1404 جزء 5 دانشگاه برتر کشور قرار بگیریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم در این نشست به نقش و اهمیت استادان و اعضای هیات علمی در رشد و بالندگی دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه کاشان به لحاظ علمی و فرهنگی جزء دانشگاه های خوب است که باید اساتید جدیدالورود خدمت در این دانشگاه را فرصتی برای خود بدانند.

حجت الاسلام خسروی با اشاره به فرمایشات حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه که یکی از رسالت های پیامبران برانگیختن و به فعلیت بخشیدن عقول انسان هاست افزود: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای اثرگذار در طول دوران انقلاب اسلامی بوده است، رسالت اساتید دانشگاه برای حفظ انقلاب و نقش آفرینی برای حل مشکلات جامعه و کشور بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اتفاقات برآمده کشور به دلیل مدیریت نشدن منابع انسانی است، خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد مسئولان کشور از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که استادان دانشگاه باید به مسایل  روز و جامعه  آگاه و اشراف کامل داشته باشند.

حجت الاسلام خسروی توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و رعایت اخلاق حرفه ای در محیط دانشگاه را به استادان تاکید کرد و اظهار داشت: داشتن سواد رسانه ای و  توجه به علم روز و  مسایل کشور را استادان باید در محیط دانشگاه مورد توجه قرار دهند.

جلسه پرسش و پاسخ و برگزاری کارگاه روش‌های تدریس و ارزشیابی در آموزش دانشگاهی (مدیر نظارت و سنجش) از دیگر برنامه های این نشست بود.

کلید واژه ها: کارگاه دانش افزایی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :