ایجاد گروه آموزشی هوش مصنوعی در دانشگاه کاشان

۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۸ کد : ۱۸۳۶۹ اخبار دانشگاه دانشگاه کاشان در رسانه ها
تعداد بازدید:۲۰۶۸

رئیس دانشگاه کاشان از ایجاد گروه آموزشی و انتصاب مدیر گروه آموزشی مهندسی هوش مصنوعی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر عباس کتابی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از فناوری های نو به خصوص هوش مصنوعی و اینکه جایگاه کشور ایران حداقل باید جز ۱۰ کشور اول هوش مصنوعی قرار بگیرد، افزود: هوش مصنوعی در فناوری امروزی رواج بسیار زیادی پیدا کرده و استفاده از آن می‌تواند به حل مشکلات بسیار زیادی در جهان کمک می کند.

وی با اشاره به مطالبه دانشجویان در خصوص ایجاد این گروه آموزشی خاطر نشان کرد: هوش مصنوعی یک رشتۀ پرطرفدار است و به همین جهت برنامه‌های زیادی برای دانشجویان مایل به تحصیل در رشتۀ هوش مصنوعی وجود دارد و کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم اجتماعی و بسیاری از علوم دیگر دارد.

رئیس دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد: تا با ایجاد این گروه آموزشی و با استفاده از این فناوری نوین با کمک متخصصان مربوطه  بتوان گام‌های اساسی را در رفع نیازها و دستیابی به پیشرفت‌های کشور برداشت و دانشگاه کاشان را به 5 دانشگاه برتر در زمینه هوش مصنوعی محقق ساخت.

هوش مصنوعی یا artificial intelligence شاخه‌ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد. هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه‌سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه‌ای برنامه‌نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد.

بدین منظور رئیس دانشگاه کاشان طی حکمی دکتر فرشته دهقانی را به سمت مدیر گروه آموزشی مهندسی هوش مصنوعی منصوب کرد.

انعکاس خبر در:

پرتال خبری کاشان

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: هوش مصنوعی دانشگاه کاشان فناوری های نو گروه آموزشی علوم رایانه


( ۷ )

نظر شما :