کسب رتبه برتر دانشگاه کاشان در تایمز موضوعی ۲۰۲۲ (اعلام شده در سال ۲۰۲۱)

۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۸۱۸۱ اخبار دانشگاه دانشگاه کاشان در رسانه ها
تعداد بازدید:۱۳۲۸

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان از کسب رتبه برتر این دانشگاه در رتبه بندی تایمز موضوعی 2022 خبر داد.

دکتر مجید منعم زاده افزود: بر اساس اعلام اخیر این رتبه بندی دانشگاه کاشان در دو فیلد موضوعی در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

وی مهمترین معیارهای این نظام رتبه‌بندی را، آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی ذکر و خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در موضوع مهندسی و فناوری (مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک)، رتبه 251-300 جهان و در موضوع علوم پایه (فیزیک، شیمی، ریاضی و آمار، زمین‌شناسی و محیط زیست) رتبه 400 تا 500 جهان را کسب کرده است.

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان افزود: این دانشگاه در موضوع مهندسی و فناوری در جایگاه رتبه دوم کشوری و همچنین دوم در میان دانشگاه های جامع کشور و در موضوع علوم پایه در جایگاه سوم کشور و دوم در میان دانشگاه های جامع  کشور قرار گرفت.

نظام رتبه‌بندی تایمز هر ساله رتبه‌بندی جامعی از بررسی اطلاعات بیش از 1500 دانشگاه از 93 کشور جهان ارائه می‌دهد. موسسه تایمز در انگلستان به مدت ۸ سال است که اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می نماید. در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰، این موسسه جهت تأمین داده های پژوهشی با نظام رتبه‌بندی رتبه‌بندی QS همکاری داشته است که ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان را با ۶ شاخص ارزیابی می‌کرده است.

انعکاس خبر در:

وزارت علوم


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی تایمز دانشگاه کاشان رتبه بندی موضوعی تایمز


( ۱ )

نظر شما :