مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان تاکید کرد: ضرورت مشارکت بیشتر زنان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۱ کد : ۱۱۳۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۴۱

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان استفاده از ظرفیت های بانوان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بانوان ظرافت ها و نکته سنجی های خاصی در تصمیم گیری ها دارند که می توان از ظرفیت آنها به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بهترین استفاده را کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروی در نشست هم اندیشی بانوان فعال فرهنگی شهرستان کاشان میزان تاثیر‌گذاری بانوان در جامعه را بیش از آقایان عنوان کرد و افزود: بانوان در خانواده اثرگذاری بالایی دارند و اگر بسترهای مناسب فراهم شود این اثرگذاری آنها به جامعه هم تعمیم می یابد.

وی شناسایی دغدغه های فرهنگی اولویت دار را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با استفاده از توان فرهنگی بانوان می‌توان کاهش اختلالات و آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد،  بیکاری و دیگر موارد را  در جامعه شاهد بود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد هزینه‌ها صرف درمان و رفع مشکلات جامعه می شود، افزود: قبل از هر رویداد و اتفاقی باید کار فرهنگی در حوزه های مختلف انجام شود تا  از روند رو به افزایش مشکلات پیشگری شود.

وی استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه کاشان را در حوزه های مختلف روانشناسی، جامعه شناسی، حقوق و ادیان و مذاهب برای رفع نیازها و مشکلات بانوان جامعه ضروری دانست و گفت: با برگزاری همایش‌ها و اردوهای و استفاده از توان علمی اعضای هیات علمی  می توان تا حد زیادی از مشکلات جامعه جلوگیری کرد.

حجت الاسلام خسروی ایجاد کارگروه بانوان فرهنگی، ارتقاء و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و فرهنگ سازی را برای ارتقاء فرهنگی جامعه مورد تاکید قرار داد.

در این نشست بانوان فرهنگی شهرستان کاشان هم نقطه نظرات خود را ایراد کردند.


 

کلید واژه ها: نهاد رهبری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ها دانشگاه کاشان زنان خانواده بانوان


( ۴ )

نظر شما :