ویژگی های شخصیتی امام راحل(ره) سخنرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۶ کد : ۱۱۲۵۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۶۵

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان حفظ نظام و جمهوری اسلامی را از جمله شاخص های مهم  حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره)، "حفظ نظام از اعظم فرایض است و یکی از واجبات شرعیه و عقلیه است".
حجت الاسلام و المسلمین خسروی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) که به صورت مجازی برگزار شد، خاطر نشان کرد: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت و از خودگذشتگی های ایثارگران است که باید قدردان آن باشیم.
وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره)  عمر خود را به خاطر مصلحت نظام و اسلام گذاشتند، افزود: کارهایی که انسان انجام می دهد و کسانی که در مملکت تصمیم‌گیر هستند توجه داشته باشند که اصل نظام حفظ شود و مباحثی که موجب تضعیف نظام می شود از آنها اجتناب کنند تا بتوانیم از این میراثی که در اختیار ما گذاشته شده به خوبی محافظت کنیم.
وی افزود: حضرت امام اسلام شناس، مجتهد و آگاهی کامل به اقتضائات جامعه و زمان خود داشت وتوجه به جامعیت حضرت امام و همه جانبه نگری ایشان زبانزد  و متمایز بود.
وی تدین را از دیگر شاخص های حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت امام در تمام طول عمر درصدد شناخت وعمل به دستورات دین بود و مناسبات اجتماعی هیچ موقع موجب نمیشد که حضرت امام از ابعاد عبادی و دینی غافل بمانند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: صداقت از دیگر شاخص‌های حضرت امام است که مسئولان جامعه برای پیشبرد و موفقیت امور خود باید صداقت را سرلوحه امور خود بدانند.
حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه عدالت خواهی از دیگر شاخص ها و ویژگیهای مکتب حضرت امام است، افزود: اجرای عدالت از ارکان اساسی حضرت امام به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) عدالت فردی و اجتماعی را مورد تاکید داشتند، خاطر نشان کرد: در بحث عدالت فردی، انسان باید مواظب باشد تا خطا و لغزشی مرتکب نشود و در بحث عدالت اجتماعی نیز انسان وقتی بخواهد به مقامی برسد از تحریف و دروغ و تهمت به دیگران  خودداری کند.
وی  از دیگر شاخص های حضرت امام خمینی(ره) را  قانون مندی و احترام به قانون ذکر کرد و افزود: حضرت امام خمینی(س) به تبعیت از مشی و روش امام المتقین حضرت علی(علیه السلام) برای عمل دقیق به قوانین اسلام اهمیت خاص قائل می شد و خود اولین کسی بود که عامل به قانون بود.
مسئول نهادرهبری دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد: تا شاخص ها و آرمان های حضرت امام را به خوبی بشناسیم و در زندگی خود نهادینه سازیم تا بتوانیم پاسدار این میراث باارزش باشیم.

کلید واژه ها: ارتحال حضرت امام سالگرد ارتحال امام خمینی دانشگاه کاشان نهاد رهبری


( ۶ )

نظر شما :

محمدی ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۲
شخصیت امام یک شخصیت ساده زیست، مردم دار و دوستدار و راهنمای نیروی جوانی بودند و امروزم تاکید است که جوانان برای پیشرفت و تعالی کشور در علم و معرفت با تلاش شبانه روزی آینده ای روشن را تصویرگر باشند و اینجا مسیولیت نسبت به ناموس و پرچم و کشور بزرگترین دین است که آینده ی ایران را زیبا می سازد و سبب شادی روح و رحمت انسانهایی است که از جان و مال و ناموس خود گذشتند و هر انسانی به اندازه ی دانه ی خردلی خود را مسیول بداند، چقدر در شادی روح گذشتگان تاثیر دارد و ایمان عملی به همین مسیولیت پذیری چه تاثیر شگرفتی برای خود فرد دارد و همه در این خلاصه می شود که هر لحظه خدا همراه انسانهاست