کسب رتبه چهارم دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی روند ۲۰۲۰ در بین دانشگاه‌های جامع

تعداد بازدید:۱۴۷۷
کسب رتبه چهارم دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی روند ۲۰۲۰ در بین دانشگاه‌های جامع

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی راوند (Round University Ranking)  سال ۲۰۲۰، با ۴۰ پله ارتقا نسبت به رتبه ۲۰۱۹ در جایگاه ۶۱۴ جهان، رتبه نهم در میان دانشگاه‌های کشور و رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفت.
دڪتر مجید منعم زاده با بیان اینکه دانشگاه کاشان در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در این نظام رتبه‌بندی نمایه شد و در جایگاه ۶۵۴ جهان قرار گرفت افزود: دانشگاه کاشان با کسب امتیاز کلی 38.6 توانست نسبت به رتبه سال قبل، با ۴۰ پله صعود، در جایگاه ۶۱۴ ام دانشگاه‌های جهان قرار گیرد.
وی آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی را از محورهای ارزیابی این نظام رتبه بندی عنوان کرد و اظهار داشت: از مهمترین مزایای این نظام رتبه‌بندی، ارزیابی دقیق دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف و اعلام امتیاز و رتبه به تفکیک شاخص است.
موسسه رتبه‌بندی دانشگاه روند  در سال  ۲۰۱۳ در  مسکو آغاز به کار کرد. هدف از  تأسیس این موسسه، ایجاد رقابت اثر بخش میان دانشگاه‌های جهان است. این مؤسسه رتبه بندی، سالانه رتبه‌های حدود هزار دانشگاه در 80 ڪشور را در شاخص‌های مختلف منتشر می کند. یکی از فعالیت‌های مهم مؤسسه رتبه بندی روند ارائه مشاوره به دانشگاهها برای ارتقای سطح آموزش و پژوهش است.

نظام رتبه بندی راوند

 انعکاس خبر در رسانه ها:

خبرگزاری پانا

خبرگزاری مهر

جوان آنلاین

کاشان فردا

خبرگزاری فارس

خبربان

پرسی

خبرفارسی

 

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی دانشگاه ها نظام رتبه بندی روند دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :

محمدی ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۴
مهم دید عملی ای است که دانشگاه ها باید برای کشور بردارند یعنی دانشگاه علم را تولید کند، وقتی اینگونه شود یعنی در کنار نظریه پردازی و ریشه ای بررسی کردن، تولید کننده ی علم باشد که حرکتی تحول و تحرک افرین است، انجا نقطه ی اتکا است که سرمایه ی عظیم فکری و علمی کشور در خودکفایی کشور نقش عملی ایفا و این وجود بخشیدن به کار علمی سبب رشد و تعالی کشور می شود