تاسیس صندوق پژوهش و فن‌آوری دانشگاه کاشان

۰۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۰۸۱۶ اخبار دانشگاه دانشگاه کاشان در رسانه ها
تعداد بازدید:۱۲۲۷

روز گذشته با حضور چند تن از خیرین ارجمند در دفتر آقای مهندس علی سعیدی، صندوق پژوهش و فن‌آوری دانشگاه کاشان با سرمایه اولیه یکصد میلیارد ریال تاسیس گردید.

رئیس دانشگاه کاشان گفت: این صندوق همزمان با تشکیل معاونت اقتصادی و نوآوری در دانشگاه کاشان و با هدف حمایت از ایده‌ها و طرح‌های اساتید و دانشجویان راه‌اندازی شد و اساسنامه، هیات مدیره، نام صندوق، نحوه تامین سرمایه  و سایر امور مربوط به تشکیل و اداره  صندوق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر عباس زراعت مهم ترین اهداف صندوق پژوهش و فن‌آوری  را ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش پژوهش و فن آوری، کمک به تجاری سازی تحقیقات، ایجاد شغل و کسب و کارهای دانش‌بنیان با ارزش افزوده بالا و ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت عنوان کرد و افزود: از جمله وظایف و ماموریت هایی که در اساسنامه صندوق پیش بینی شده است، اعطای وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه فن‌آوری، صدور ضمانت‌نامه مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان، تامین سرمایه خطرپذیر و مشارکت در طرح‌های فن آورانه، تضمین پرداخت تعهدات و اقساط طرح‌های تحقیقاتی و... است.

دکتر زراعت با اشاره به اینکه امروزه هیچ توسعه ای بدون تکیه بر دانش و فن آوری‌های جدید امکان ندارد و دانشگاه‌ها موتور محرکه توسعه در تمام کشورها هستند، اظهار کرد: از همین روی لازم است دانشگاه نیز زیرساخت‌های تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی را فراهم سازد که تشکیل معاونت اقتصادی و نوآوری برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور در دانشگاه کاشان و تاسیس صندوق پژوهش و نوآوری در همین راستا می‌باشد.

رئیس دانشگاه کاشان ضمن تشکر از خیرین ارجمند به خصوص آقایان مهندس سعیدی و مهندس شکرریز که هشتاد درصد از سرمایه اولیه صندوق را تامین کردند این اتفاق مهم را به جامعه دانشگاهی و بویژه نخبگان و فن‌آوران عزیز تبریک گفت.

دکتر زراعت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند و منطقه کاشان از این معضل بزرگ رنج می برد در حالیکه طرح‌های ارزشمندی وجود دارد که نیازمند حمایت سرمایه‌گذاران می باشد، خاطر نشان کرد: منطقه کاشان پتانسیل‌های فراوانی برای تبدیل شدن به یک منطقه توسعه یافته دانش بنیان دارد که امیدواریم با این گام مهم و نیز راه اندازی پارک علم و فن‌آوری و مرکز تجاری سازی، در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق این مهم باشیم.

انعکاس خبر در رسانه ها:

وزارت علوم

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری صدا وسیما

سایت خبری قطره

تی نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان

فوری نیوز

 

کلید واژه ها: صندوق پژوهش و فن آوری دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :