کاربردی کردن پژوهش ها در راستای رفع نیازهای جامعه لازم است

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۰۶۷۳ اخبار دانشگاه دانشگاه کاشان در رسانه ها
تعداد بازدید:۱۳۶۳
کاربردی کردن پژوهش ها در راستای رفع نیازهای جامعه لازم است

 معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: تقویت ارتباط پژوهش‌های دانشگاهی با حوزه صنعت و فناوری و هدایت مستقیم آنها به سوی نیازهای جامعه در آینده تلاش بیشتری انجام شود.

لعیا جنیدی در حاشیه تجلیل از دانشجویان و استادان برتر دانشگاه کاشان در زمینه آموزشی و پژوهشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت به صورت جدی مسایل حوزه پژوهش را ترویج می کند و افزون بر معاونت علمی رئیس جمهوری، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مجدانه این مهم را پیگیری می کنند .

وی با اشاره به اینکه دولت ملزم کرده که یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی را برای ثبت طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی و کاربردی کردن آنها اختصاص داده شود، خاطر نشان کرد: میزان اعتبار تخصیصی البته با توجه به شرایط متغییر است و بر اساس میزان جذبی که اتفاق می‌افتد و در عمل اجرا می‌شود، سالانه از سوی دولت اختصاص می‌یابد.

جنیدی پیشرفت های علمی و پژوهشی دانشگاه کاشان را حایز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه کاشان در سالهای اخیر پیشرفتهای خوبی کرده و در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی جایگاه خوبی به دست آورده است.

جنیدی ارتباط علم با صنعت و تجاری سازی علم را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در سطح دانشگاه‌ها باید پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با هدف تقویت پیوند بین دانش و پژوهش و ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود.

انعکاس خبر در:

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

کلید واژه ها: معاون حقوقی رئیس جمهور مصاحبه دانشگاه کاشان


( ۲ )

نظر شما :