سلسله گزارش های مصوبات نشست آذر ۹۸ هیت امنای دانشگاه کاشان

تصویب برنامه دوم راهبردی دانشگاه کاشان-۳

۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۶ کد : ۱۰۶۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۱
تصویب برنامه دوم راهبردی دانشگاه کاشان-۳

تصویب برنامه دوم راهبردی دانشگاه کاشان

رییس دانشگاه کاشان گفت: برنامه دوم راهبردی دانشگاه با توجه به تجربه موفقیت‌ها و نقاط ضعف برنامه اول از جهت فرایندی و محتوایی، متفاوت با برنامه اول تدوین شد.

دکتر عباس زراعت افزود: برنامه دوم با مشارکت گسترده‌تر حوزه های دانشگاه در قالب کارگروه‌های منابع انسانی و ساختار، مالی، پژوهش، نوآوری و فناوری، فرهنگی، دانشجویی و خیرین و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تدوین شده است.

 وی خاطر نشان کرد: هر کارگروه مطابق با گفتمان و نگرش پایه برنامه دوم مصوب هیأت رئیسه، علاوه بر شناسایی و تحلیل مسایل هر حوزه فعالیت، اهداف راهبردی را در قالب پنج مضمون راهبردی ارایه کردند.

وی با بیان اینکه شاخص‌های عملکردی  مرتبط با اهداف راهبردی، هدف‌گذاری کمی برای شاخص‌ها و ابتکارات هر مضمون راهبردی مشخص شده است، افزود: هر کارگروه سیاست‌های اجرایی را برای تحقق شاخص‌های عملکردی تدوین نموده است.

رییس دانشگاه کاشان گفت: دبیرخانه برنامه پس از جمع‌بندی برنامه هر کارگروه، راهبردها و نقشه راهبردی دانشگاه را جهت تایید به شورای عالی برنامه‌ریزی ارایه نمود که پس از تأیید در شورای عالی برنامه ریزی و طرح و تصویب در کمیسیون دایمی هیأت امنا، در نشست مورخ 98/9/3 هیأت امنای دانشگاه به تصویب نهایی رسید.

وی با تاکید بر اینکه از جهت محتوایی گفتمان و نگرش پایه حاکم بر برنامه دانشگاه کارآفرین و جامعه محور است، افزود: فعالیت‌های فرهنگی آموزشی و پژوهشی و فناوری دانشگاه باید معطوف به نیازهای جامعه و زندگی روزمره جامعه باشد. دکتر زراعت  با اشاره به اینکه دانشگاه باید استعداد انطباق سیاست‌های دانشگاه را با آرمان ها و گفتمان پذیرش جامعه داشته باشد، خاطر نشان کرد:  دانشگاه به عنوان  نهادی علمی باید فعالانه به ارتقای کیفیت زندگی مردم و توسعه جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کارآفرین جایگاهی است که در آن مهارت‌های کارآفرینی به منظور ارتقای قابلیت‌های دانش آموختگان به کارآفرینان توسعه می یابد، افزود: دانشگاه کارآفرین نهادی است که بنیاد و رشد توسعه منطقه‌ای را به واسطه همکاری نزدیک با محیط اطراف ارتقا می دهد.

وی به چشم انداز دانشگاه برای ارتقای رتبه دانشگاه در بین 10 دانشگاه جامع برتر کشور اشاره کرد و گفت: برای تحقق چشم انداز دانشگاه، پنج مضمون راهبردی در حوزه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری و همکاری های منطقه ای و بین‌المللی مشخص شده و سه جهت‌گیری توانمندساز شامل منابع انسانی و مدیران توانمند، ساختار و فرایندها و تسهیلات جذاب برای کارکنان و هیأت علمی  ارایه شده است.

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه برای حوزه‌های مختلف دانشگاه هدف‌گذاری کمی انجام شده است، از  کلیه مدیران و کارکنان و دانشجویان خواست، سیاست‌های پیش‌بینی شده در برنامه را به دقت مطالعه کرده و برای تحقق آنها تلاش نمایند.

کلید واژه ها: برنامه راهبردی تصویب برنامه دوم راهبردی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :