تجلیل مردم کاشان از آقای کتاب کاشان

۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۳ کد : ۱۰۵۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۵۵
همزمان با روز کتاب، کتابخانه و کتابدار طی مراسمی از دهها سال فعالیت ابوالشهید حاج علی یزدان خواه، کتابفروش باسابقه و مردمی و منصف کاشان روز جمعه بیست و چهارم آبان ماه در حسینیه محبان اهل بیت این شهر تقدیر شد.

 رئیس دانشگاه کاشان  از حاج علی یزدانخواه  به عنوان پایه‌گذار بسیاری از حرکت‌ها در کاشان یاد کرد که بعدها به جریاناتی موثر در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر منجر شد. 

دکتر عباس زراعت مقاومت و مداومت آقای یزدانخواه در کتابفروشی را حاصل عقیده و ایمان او به تاثیر کتاب به عنوان یک ابزار فرهنگی موثر در ایجاد تحولات فرهنگی در جامعه دانست و افزود: تجلیل از حاج علی یزدانخواه در این آیین فرهنگی  بزرگداشت فرهنگ و آگاهی و قدردانی از تلاش‌های خستگی ناپذیر تمام کسانی است که در آگاهی و رشد فرهنگی جامعه ما نقش داشته اند.

در ادامه این مراسم حاج علی یزدانخواه طی سخنانی ضمن تقدیر از حرکت اصولی و حساب شده ای که  دوستداران  کتاب آغاز کرده اند به بیان خاطراتی از  نحوه شکل‌گیری کتابفروشی یزدانخواه در بازار کاشان و فراز و فرودهای ان در دوره های مختلف پرداخت و افزود: همیشه نگران بودم که بعد از ما وضعیت کتاب فروشی و عرضه کتاب به کجا ختم خواهد شد ولی اکنون با تلاش‌های فرهیختکان و دوستداران  کتاب این نگرانی من رفع شده است.

علی یزدانخواه یکی از مبارزین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کاشان است و فرزند خود را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

این خادم کتاب و کتابخوانی، از سال‌های قبل از انقلاب با تاسیس کتاب فروشی کوچکی در یازار میانچال کاشان به عرضه کتاب در کاشان همت کرد و در شرایط خفقان و فشارهای حکومت پهلوی نقش تعیین کننده‌ای در توزیع رساله حضرت امام خمینی(ره) داشت.

کلید واژه ها: کتاب کتابدار کتابخانه هفته کتاب کتابفروش دانشگاه کاشان تجلیل


( ۲ )

نظر شما :