فرماندار کاشان:

پیوند صنعت، دانشگاه و بازار در فرآیند توسعه صنعت گل محمدی و گلاب لازم است

۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۰۵۲۲ اخبار دانشگاه اخبار همایش ها و سمینارها
تعداد بازدید:۱۱۴۱

فرماندار ویژه کاشان ‌ پیوند سه هرم  صنعت، دانشگاه و بازار در فرآیند توسعه این محصول را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشت گل محمدی محصولی راهبردی برای منطقه محسوب می شود که باید تلاش شود با تقویت بخش صنعت و دانشگاه و شناسایی بازارهای جهانی نتایج خوبی حاصل شود.

علی اکبر مرتضایی در مراسم آغازین کنفرانس بین‌المللی گل‌محمدی در قمصر کاشان ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های گوناگون را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: گل محمدی و تولید گلاب در کنار دیگر توانمندی های ویژه این منطقه می‌تواند عامل مهمی در رونق و جذب گردشگری داخلی وخارجی به شمار آید.

وی با اشاره به اسناد بین المللی مبداء تولید گلاب و اسانس گل محمدی گفت: ایرانیان از نخستین کسانی هستند که از گذشته های دور به ویژگی های خوراکی و درمانی گل محمدی پی برده اند و ایران از قدیمی ترین کشورهای تولید کننده گلاب در جهان به شمار می رود، به طوری که سابقه آن با توجه به اسناد تاریخی به بیش از ۲۵۰۰ سال قبل باز می گردد.

وی اضافه کرد: عطر گل محمدی ایران به ویژه منطقه کاشان، به سبب شرایط اقلیمی از کیفیت خاصی برخوردار است با این وجود، آن گونه که شایسته است در بخش بین الملل معرفی نشده است.

فرماندار کاشان برگزاری کنفرانس بین‌المللی گل‌محمدی را فرصتی مغتنم برای معرفی این محصول در سطح بین المللی دانست و از ابتکار عمل برگزار کنندگان این همایش در ثبت گل محمدی به عنوان گل ملی ایران و منطقه کاشان در اذهان جهانیان تقدیر کرد.

وی افزود: تداوم این حرکت قطعا در جذب و جلب نگاه و ذهنیت مثبت بین المللی به بازار تولیدات ایران در بسیار موثر خواهد بود.

کنفرانس بین‌المللی گل محمدی با حضور جمعی از پژوهشگران داخلی و خارجی به مدت سه روز در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان واقع در قمصر در حال برگزاری است.

کلید واژه ها: گل محمدی گلاب کنفرانس گل محمدی فرماندار کاشان دانشگاه کاشان دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی


نظر شما :