برگزاری دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی با حضور ۱۲ محقق خارجی در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان

تعداد بازدید:۲۰۲۲

دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی با حضور جمعی از محققان و دانشمندان خارجی و داخلی و جمعی از مسئولان شهرستان کاشان در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان در قمصر آغاز بکار کرد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین از برگزار کنندگان این کنفرانس علمی بین المللی قدردانی کرد و گفت: برگزاری این کنفرانس های علمی در توسعه علمی و ارتباط هر چه بیشتر با صنایع نقش بسزایی دارد.

دکتر عباس زراعت  تقارن برگزاری این کنفرانس با هفته ترویج علم را  مبارک دانست و افزود:  وقتی علم معنا دارد که در رفاه و آسایش مردم تاثیر داشته باشد و مردم بتوانند آنرا در زندگی خود حس کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاهها با پول مردم ارتزاق می کنند دانشگاه را مدیون مردم دانست و افزود: مردم از دانشگاه مطالبه می کنند که چه اقدامی برای رفاه آنها انجام داده است و ما باید پاسخ قانع کننده ای داشته باشیم..

وی با اشاره به اینکه  یکی از اهداف  ترویج علم ، عمومی کردن آن است اظهار امیدواری کرد:  این کنفرانس با ارائه کارگاههای علمی و تخصصی  و کاربردی در توسعه صنایع به خصوص صنعت گلاب و اسانس اثرگذار باشد.

 دکتر زراعت ، خام فروشی را از بزرگترین مشکلات کشور عنوان کرد وافزود: باید دانایی و علم تبدیل به دارایی  و  محصول ، تجاری سازی شود .

 وی ،  اسانس، انرژی پاک و کویر را از پتانسیل های این منطقه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا با کمک سرمایه گذاران  بخش خصوصی  و با تحقیق و پژوهش بتوان رشد و شکوفایی این شهر را شاهد بود.

دبیر علمی این کنفرانس هم به ارسال حدود 100مقاله علمی در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: در این کنفرانس  حدود ۶۰ مقاله  پذیرفته شده  که طی سه روز به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود.

دکتر محمدباقر رضایی به شرکت 12 محقق از کشورهای  آمریکا، پاکستان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و نروژ و دیگر کشور ها ی خارجی در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: این کنفرانس فرصت مناسبی برای  نزدیکی  صنعت  با تحقیق است .

رئیس اتحادیه انجمن گیاهان دارویی کشور  با اشاره به اینکه ایران در صنعت گیاهان دارویی یکی از کشورهای پیشرفته است ولی  به لحاظ فناوری متاسفانه ضعیف است اظهار امیدواری کرد: تا با برگزاری این کنفرانس های علمی  و ورود صنایع  بتوان  اقتصاد مقاومتی را در این موضوع فعال کرد.

دکتر رضایی  گفت: باید سعی شود مواد اولیه و خام  به صورت فرآورده تولید شود و مورد مصرف جهانیان قرار گیرد.

وی از  رونمایی اولین مجله علمی  ترویجی گل محمدی ، زراعت و فناوری در مراسم اختتامیه این کنفرانس خبر داد و افزود: همچنین در این کنفرانس کتاب ۲۰۱۹ Rosa damascene به زبان انگلیسی و کناب تاریخچه گل محمدی و رویش آن و مقالات علمی محققان منتشر می شود.

دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی تا روز 24 آبان در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر ادامه دارد.

انعکاس خبر در رسانه ها:

وزارت علوم

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری مهر

خبرگزاری صدا و سیما

جوان آنلاین

اصفهان شرق

باشگاه خبرنگاران جوان

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: کنفرانس بین المللی کنفرانس


( ۱ )

نظر شما :