در راستای تعاملات دانشگاه با شهر صورت گرفت؛ بازدید معاون فرهنگی و مدیر شاهدو ایثارگر دانشگاه کاشان از دفتر جبهه مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی کاشان

۰۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۸ کد : ۱۰۴۵۵ اخبار دانشگاه معاونت فرهنگی
تعداد بازدید:۳۴۶۱

جمعی ازکارشناسان فرهنگی دانشگاه کاشان به همراه مدیر شاهد و ایثارگر و معاون فرهنگی این دانشگاه، از  دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این شهر بازدید کردند.

در جریان این بازدید حسین ستار؛ معاون فرهنگی با فعالیت‌های مختلف دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از جمله «جشنواره مردمی فیلم عمار و اکران‌های بین‌المللی آن»، «باشگاه ترانه و موسیقی راه»، «مدرسه سینمایی عمار»، «باشگاه طنز و کاریکاتور راه»، «فیلم ما» و بخش «تاریخ شفاهی» این مجموعه آشنا شدند و زمینه‌های همکاری بررسی شد.

در بخشی از این بازدید، تعدادی از آثار منتشرشده توسط دفتر مطالعات فرهنگی انقلاب از جمله کتاب تاریخ مجسمه، آقای کتاب، خانم مربی و .... معرفی گردید.

 دکتر ستار اظهار امیدواری کرد: که در آینده نزدیک، زمینه همکاری بین دو مجموعه فراهم خواهد آمد.

حسینیه هنر واقع در خیابان فاضل نراقی، جنب زیارت گریجه درواقع بخشی از تاریخ و هویت انقلابی شهر ماست. این بنا که از جمله ابنیه تاریخی شهر کاشان است منزل آقای محمد رسول‌زاده از پیشتازان انقلاب اسلامی در کاشان است که توسط  دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب با مسئولیت جناب آقای محسن صفایی فرد بازسازی و در اختیار جریان‌های فکری و انقلابی شهر کاشان قرار گرفته است.

در این مجموعه، ضمن پژوهش در خصوص تاریخ شفاهی به انجام مصاحبه و تدوین خاطرات زندگی و مبارزات پیشقراولان انقلاب در شهر کاشان پرداخته می‌شود تا  انقلاب به روایت توده‌های مردم در تاریخ روایت و ثبت شود. از طرفی با معرفی نهادهای مردمی و مجموعه‌های موفق انقلابی مانند نهضت سوادآموزی یا جهاد سازندگی تلاش می‌کنند تا تاریخ را سینه به سینه از نسل‌های گذشته به نسل امروز متقل کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان پس از این دیدار در نشست کتابخوانی حسینیه هنر حضور یافته و با نویسنده کتاب «دلهره‌های آخرین خاکریز» آقای محمد اصغرزاده هم صحبت شدند.

در این نشست که با عنوان «تابخانه» دوشنبه‌ها در محل حسینیه هنر برگزار می‌شود به شب نشینی با نویسندگان کتاب‌های منتشر شده در حوزه تاریخ شفاهی پرداخته تا مخاطبان در هوای کتاب تابی بخورند.

کلید واژه ها: تعاملات فرهنگی ارتباط با شهر دانشگاه کاشان معاونت فرهنگی وزارت علوم معاونت فرهنگی


نظر شما :